Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Cash-back!

Produkter
(logga in för att koppla)
Andos skrev:
Jag köpte en 430EX blixt för ca en månad sen, vilket berättigade mig till 450:- tillbaka. Pengarna fanns på mitt konto två veckor senare.

Tråkigt att det strular för vissa av er. Hoppas det löser sig

/Anders

Är det cashback på 430EX?

Göran
 
F.G. skrev:
Helkorkad kampanj, både cashback och minneskortet. Fick cashbacken efter 4 mån men blev snodd på 40 kr. Minneskortet fick jag efter 10 dagar på båda mina 350 men andra har fått vänta mycket längre
Troligen var det inte Canon utan din bank som gjorde det. Det står djupt begravet i bankernas villkår om utlandsbetalaning i de fall då den inte går som en så kallad EU-Betalning. För mig så misslyckades IBAN-delen(EU-betalning) p.g.a. datorfel hos den firma som hanterar Canons cash-back-kampanj så då blev det wiretransfer med avgift som påföljd.



Core skrev:
Cashback för kameran gäller för alla 20D inköpta från och med 15 september, ingen kupong behövs.

http://canoneos20dpromotion.onlinerebates.com/
Ahh, tjena... bara ett år för sent då eller så. ;)
 
Nu är jag inte så insatt i detta cashback system men det verkar ju extremt okundvänligt. Varför sköter man inte detta som en kuponginlösen där butiken får begära pengar av Canon?


Märkligt förfarande tycker jag...
 
Jag fick tillslut mina pengar (- transfer avgift) efter 3 månader, enligt Canon så funkade det inte att göra en internationell transfer överföring till min bank (Nordea).

Var tvungen att skicka ett flertal brev till Canon i Ireland med påtryckningar för att få pengarna.

Allt krångel kändes väldigt olustigt, och skulle jag köpa ett objektiv idag som var med i cash-back kampanien så skulle jag inte göra om det, det är helt enkelt inte värt allt krångel det medför.

Varför har just Canon så stora problem med att göra en internationell banköverföring till en känd storbank i Sverige när andra inte har det ? Skumt.

Jag har fått pengar från ett flertal andra företag genom internationell transfer utan något som helst problem innan.
 
Freddie skrev:
Nu är jag inte så insatt i detta cashback system men det verkar ju extremt okundvänligt. Varför sköter man inte detta som en kuponginlösen där butiken får begära pengar av Canon?


Märkligt förfarande tycker jag...
Säkert någon slags skattetekniska skäl eller andra dumheter skulle jag gissa på. Dessutom så är det ju inte Canon själva som sköter cash-backen utan de hyr den tjänsten från tredje part.



Zoso skrev:
Jag fick tillslut mina pengar (- transfer avgift) efter 3 månader, enligt Canon så funkade det inte att göra en internationell transfer överföring till min bank (Nordea).
Precis som för mig då. Jag har också Nordea, och av någon anledning så fixar inte deras system det alltid. Andra gången jag ansökte om Cash-back fungerade det perfekt. Får se hur det blir nu tredje gången.
 
Jag skickade in tre kuponger. Fick pengarna insatta för två av de tre objektiven efter cirka tre veckor. Men eftersom de hade skickat pengarna till fel kontonummer fick jag betala 135 kronor extra i bankavgift för varje kupong.

Det tredje objektivet som skulle ge 900 tillbaka har jag inte sett röken av. Har ringt deras telefonsvarare på Cash Back ett otal gånger utan att någon har ringt tillbaka.
 
De två kuponger jag använt (för 17-40 och 70-200) fungerade finfint. Det tog några veckor, men det står det ju att det ska göra.

Det ni skriver bådar dock inte gott för de kuponger jag fortfarande inte fått tummen ur ock skickat in (580EX och 1,4 extender), men jag ska göra ett ryck på måndag.
 
Verkar som sagt att det mest är Nordea det strular med - som även jag har... kanske ska be dem skicka pengarna till en annan bank....
 
Sände cashbackuppgifter till Canon, Irland, för ca en månad sedan. I fredags hade jag 900 kronor insatt på mitt Nordeakonto. Inga avgifter eller andra konstigheter.
 
Får se hur det går med nästa omfång. En av de två jag redan haft inne har gått bra. Den andra inte. Men är det bara EU-betalning fungerar det ju.
 
Jag fick pengar från Canon 051117. Papperna skickade jag in ungefär 3 veckor tidigare. = Inga problem alls. Jag har föreningssparbanken.

Ska säga att jag skickade in papper på 2 olika produkter i samma kuvert.

Det enda i treckkod som jag skickade var de etiketter som var klistrade på kartongen. Poängterar dock att jag inte rev isönder kartongen till repsketive produkt, de är fortfarande intakta. Enligt kvittot som jag har fått så kommer pengarna från tyskland (?). Papperna skcikade jag till Irland.
 
För mig tog det cirka 3 veckor att få pengarna på mitt Nordea-konto. Jag var lite orolig eftersom jag bara skickade in den "översta" streckkoden, men det funkade tydligen utmärkt...

Jag skickade in 3 st på en gång...
 
Re: Nu får vi se...

nickepicke skrev:


Ni som hade samma problem kan ju alltid testa att maila till [email protected] eller ringa henne (via växeln 08-744 85 00).

Underbart, blir nog ett samtal till henne på Måndag, har själv haft strul med detta, cpginc eller va de nu heter som sköter det här säger att min bank inte tar emot pengarna...Trots att alla uppgfiter stämmer.
*suck*
 
hehe :) jag ska skicka iväg mina uppgifter idag. jag har krånglat i två veckor för att få reda på mitt jäkla iban nr och bic kod och skit och nu ser jag att det itne finns nåra fält att fylla i det på hemsidan. jag rignde canon och fick prata med nån dansk där och grötade på. jag tror inte han fattade vad jag menade....VARFÖR sitter det danskar på en svensk support. herregud!!

jag kladdar dit det under det andra och hoppas på det bästa *suck*
 
När du valt "typ av betalning" = girering, i rullningslisten längst ner i formuläret ska de raderna om IBAN och de poppa upp.

Jag har ju Nordea som de haft problem med, så jag skickar förs IBAN, men skickar även med de andra uppgifterna för wire-transfer. Första omgången så fick jag mail att komplettera med dessa och då tog det ytterligare 4 veckor.
 
För något år sedan när jag köpt min förra kamera (300D) så fick jag pengarna ungefär efter en månad.
 
McLinks skrev:
Cashback-historian gällde väll bara 2005 ut?

Varorna måste vara inhandlade innan 2005-12-31. Man kunde däremot skicka in t.o.m 31 januari. Eller det skulle vara poststämplat senast då. Så det ska bli intressant att se hur mitt ärende hanteras. Ska ju alltid vara ute i sista stund. Tror jag postade bara någon dag innan 31:e.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.