Annons

Problem med Cash-back!

Produkter
(logga in för att koppla)

nickepicke

Medlem
Kafka Cash-back!

Jag köpte en 20-d och två objektiv i slutet av april. Objektiven omfattades av Canons Cash-back så jag skickade glad i hågen mina kvitton och blanketter till Irland. Jag var beredd på att det kunde ta ett tag att få pengarna, 1 900 kr, insatta på kontot. Efter ett par månader började jag dock undra och skrev ett mail för att höra vart pengarna tagit vägen. Jag fick svaret att pengarna enligt uppgift skulle ha satts in på mitt konto. Jag kontaktade min bank som sade att några pengar hade de inte sett till. En ny vända till Canon som sade att jo det har det visst det. Så där höll det på ett bra tag tills jag tröttnade och fick Canon att lova att de och deras bank skulle utreda frågan i samråd med min bank. Canon skulle höra av sig så fort man hört något. Nu har det gått långt mer än en månad sedan dess och jag har, trots åtskilliga mail och inspelade meddelanden på Cash-back-gängets dj-a telefonsvarare, inte hört så mycket som ett knyst.

Är det någon som haft samma problem? Är det någon som kan ge ett tips på vem man ska kontakta (förutom Sverker Olofsson)? Ingen på Canon verkar veta vem man ska prata med, och tro mig, jag har snart pratat med varenda en i koncernen. Om man frågar i växeln efter den som undertecknat mailet vet dom inte ens vem man pratar om. Helt sinnessjukt!

To be continued...
 
Köpte ett 17-40 ungefär då. Inte heller sett röken av 900 kr. Har ännu inte orkat ta tag i det. Det ser mörkt ut om man ser din story. Kämpa vidare.
 
Jag fick mina pengar på första omgången efter 4 turer och 8a bedrövelser, dock via wiretransfer för att de hade stora problem med IBAN, så där snodde de mig på 60 spänn eller vad det nu blev. Andra gången tog det bara någon vecka och nu tredje gången har jag inte skickat in ännu, tänkte göra det nästa vecka.
 
ersättning för kamera, 3 st objektiv och blixt kom in på kontot utan problem...


Du vet va att 20D också ger cachback??
 
Det gäller väl bara för 20D inköpta så du får med en kupong. I det vanlgia cash-back häftet finns ingen för kamerarn. Inte heller för oss som köpte den väldigt tidigt.
 
Hmmm.... höll på att bråka lite med dem i somras då jag inte hade fått några pengar från en inskickad ansökan i april. De lovade sen i somras att fixa det, har inte tänkt mer på det men i samband med den här tråden tänkte jag att det var bäst att kolla - mycket riktigt - inga pengar än! Suck....
 
Helkorkad kampanj, både cashback och minneskortet. Fick cashbacken efter 4 mån men blev snodd på 40 kr. Minneskortet fick jag efter 10 dagar på båda mina 350 men andra har fått vänta mycket längre
 
jo det är sant... bättre att sänka priserna. Men om de skulle göra detta nu så skulle det säkert bara gynna handlaren som säljer kameran....
 
Jag fick mina cashback-pengar insatta på kontot inom utsatt tid. Allt fungerade klockrent.

Men visst är det ett krångligt förfarande. Om man från Canons håll nu i alla fall ska hålla på med såna här promotion-kampanjer så borde det åtminstone vara enkelt.
 
Jag antar att det har lagt upp denna kampanj på detta vis för att förhindra fusk och att alla som köpt en vara inte deltager (för att det är för krångligt e.t.c.).
 
Jag köpte en 430EX blixt för ca en månad sen, vilket berättigade mig till 450:- tillbaka. Pengarna fanns på mitt konto två veckor senare.

Tråkigt att det strular för vissa av er. Hoppas det löser sig

/Anders
 
Nu får vi se...

om det löser sig. Jag var just i kontakt med en dam som heter Sarah Toresson på Canon. Hon är enligt egen utsago sista instans i den här typen av ärenden och lovade att lösa problemet. Enligt henne har man missat ett antal utbetalningar, framförallt sådana som går via "storbanker", på grund av något datatjafs. Den person i Irland som tidigare varit satt att svara på frågor på svenska har sagt upp sig, men hennes telefonsvarare och mail jobbade vidare som vanligt. Dessvärre var det ingen som förstod något av det som sas i meddelandena, därav tystnaden. Proffsigt Canon!

Nu får vi se om det löser sig. Jag vågar inte hoppas för mycket men med lite tur kanske...

Ni som hade samma problem kan ju alltid testa att maila till [email protected] eller ringa henne (via växeln 08-744 85 00).
 
Var denna svenska person Therese Andersson (?) möjligen? I så fall får jag nog också ta kontakt med Sarah - tack för tipset!
 
Jag hade flyt

Köpte kameran, 350D. När jag fick den skickade jag in minneserbjudandet och fick ett minne inom 12 dagar.
Beställde sen ett 70-200 och fick 900:- på kontot 16 dagar senare.


Själv har jag inget att klaga på, men det verkar vara lite många som får sina pengar "ramlade mellan stolarna".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.