Annons

Problem med Canon F1 new :-(

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du har AE Motor Drive FN behöver du inget batteri i kamerahuset om du använder batteriluckan med kabel som ansluts till motorn. Förutsätter High Power Ni-Ca Battery Pac.

En bild på min New F-1 med AE Motor Drive FN och FN AE finder med batteriluckan med ström-matning till kamerahuset.

Fick lära mig av Per-Anders Jörgensen på Kvällsposten (som hade 3 st F-1:eek:r med motor varav en blev min):

  • Borra ett hål i en femkrona och bär den runt halsen för att ha till hands när du vill ta av motorn (ex för att byta kamerans batteri).
  • En pressfotograf byter kamerans batteri på följande sätt:
    1 Ha silvertejp istället för batterilucka
    2 Riv av tejpen när du ska byta batteri
    3 Dunka frontlinsen i bordet så ramlar batteriet ut
    4 Stoppa i nytt batteri och sätt tillbaka tejpen
 
Aha :) då står det lika mellan mig o wiki ...

Numera finns det P-läge, är väl samma sak som rutan :)

Nej nej P-läge ger dig mer kontroll över det mesta i kameran. Gröna rutan är mer av ett helauto-läge ofta med delar av menysystemen dolda.

Fast i princip har du ju rätt.

Nu ska jag inte vara mer OT i tråden. Sorry
 
Fick lära mig av Per-Anders Jörgensen på Kvällsposten (som hade 3 st F-1:eek:r med motor varav en blev min):

  • Borra ett hål i en femkrona och bär den runt halsen för att ha till hands när du vill ta av motorn (ex för att byta kamerans batteri).
  • En pressfotograf byter kamerans batteri på följande sätt:
    1 Ha silvertejp istället för batterilucka
    2 Riv av tejpen när du ska byta batteri
    3 Dunka frontlinsen i bordet så ramlar batteriet ut
    4 Stoppa i nytt batteri och sätt tillbaka tejpen

Shit det var brutalt men antagligen effektivt :)
Idag får man väl ta till en tiokrona i stället.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.