Annons

Problem med Canon 580EX II blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Adam Z

Medlem
Har problem med min canon blixt.Händer ofta att ttl-n slutar fungera så blixten kraftigt överexponerar utomhus eller kraftigt underexponerar inomhus.Känner nån igen detta problem och hur löser man det? Tacksam för svar
 
Har problem med min canon blixt.Händer ofta att ttl-n slutar fungera så blixten kraftigt överexponerar utomhus eller kraftigt underexponerar inomhus.Känner nån igen detta problem och hur löser man det? Tacksam för svar


Jag hade ett liknande problem, vilket berodde på (märktes rent fysiskt) att blixfoten satt löst och medförde varierande okontakt - fick lämnas på service för åtdragning. Jag tror att jag (lite onödigt) juckat för mycket på blixten när jag monterade av den från kameran.
 
Har testat att rengöra men det hjälpte inte...får nog ta o lämna in blixten till intervision
 
Fel

Har märkt att det enda sättet att få en korrekt blixtexponering är att använda FEL-knappen..tycker det är väldigt märkligt att man ska behöva betala 5000kr för en blixt som inte fungerar utan att använda FEL-knappen..
 
Antigen gör du fel eller har fel på dina prylar. Moderna canonhus med 580 EXII fungerar mycket mycket bra och har väldigt bra automatjuseringar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.