Annons

Problem med BG-3 (EOS 350D)

Produkter
(logga in för att koppla)

Bananafroggyboy

Aktiv medlem
Hej! Jag har nyligen köpt mig ett BG-3, (batterigrepp) och jag är lite missnöjd med hur kamerans batteri uppför sig med det på. Rätt som det är, trots att batteriet är fulladdat, så dör kameran och "batteriet tomt"-symbolen visas. Sedan får jag plocka ut själva batteriet igen och sätta i det i BG-3:an, sedan går det ett tag till och så händer samma sak... Någon som känner igen detta och som vet vad som är fel eller vad jag skall göra?

MVH

/Christopher
 
Ja då, jag har kört med det enda batteriet som jag har i kameran, utan batterigreppet och då funkar det bättre... Kan det ha något med att göra om man glömmer ställa om On knappen på BG:t till off, drar det på batteri då? Kan det vara så att kameran drar mer batteri nu med BG:t i on-läge? Men i så fall förklarar det ju inte varför batteriet går igen när jag tagit ut det och satt i det igen...
 
jag formulerar om mig... Pröva batterierna från batterigreppet var och en för sig! direkt i kameran, om då kameran fortf. "dör" efter en stund, reklamera batterierna
 
ON/OFF knappen påverkar nog inte batteri tiden
prova o köra med två batterier
den kanske blir konstig när man har bara ett batteri
 
Här finns några som har råkat ut för liknande problem som Dig Christoffer, ta kontakt med någon av dem och se hur de löst det.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=38332&highlight=bge3+AND+problem

Tror säkerligen att Du kan skicka in det och få det kollat/bytt hos Canon. Jag var lite rädd för detta "problem" när jag såg den tråden för länge sedan och jag köpte mitt grepp, men det har endast hänt mitt grepp 1 gång och resten har det funkat kanon!

Lycka till!
 
Toppen, tack för den tråden, det är exakt det problemet jag har...

Och Johan... Jag har bara ett batteri som följde med kameran när jag köpte den, fick inga batterier med greppet. Och som jag skrev, jag har provat att köra med bara batteriet i kameran, utan greppet och då uppstår inte problemet.

Men tack för hjälpen, skall vända mig till Canons Support och då hoppas vi på hjälp och att de kan reparera/byta greppet till mig... Jag vill inte lämna tillbaka det för jag har blivit rätt kär i mitt grepp!
 
Som någon tidigare nämnde, prova köra med två batterier i greppet, det är väll det som är en av anledningarna till att man köper ett batterigrepp. Har du inte fler batterier, så kan jag rekommendera kaffebrus.com
 
Ja, jag har funderat på att köpa ett batteri till, det skall ske nu snart tänkte jag... men hur funker det egentligen, dras energin från båda batterierna samtidigt eller från ett i taget, dum fråga kanske, men jag vet inte.
 
Bananafroggyboy skrev:
Ja, jag har funderat på att köpa ett batteri till, det skall ske nu snart tänkte jag... men hur funker det egentligen, dras energin från båda batterierna samtidigt eller från ett i taget, dum fråga kanske, men jag vet inte.

det dras nog från båda samtidigt
kör med LR6 batterier o kolla om det blir samma sak
jag tror att den spökar bara för att du kör med ett batteri

lycka till
 
aaa. så kan det kanske vara? Tänkte i alla fall snart inhamdla ett extra batteri, men innan dess måste jag läsa igenom tråden som handlar om pirat kontra orginalbatteri...
 
Nu funkar mitt batterigrepp efter det att jag köpt ett till batteri. Det funkar alltså mycket bättre med två battrerier i. Underbart att kunna ta runt 1000 bilder beroende på förhållanden utan att behöva ladda upp batterierna! I love it!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.