Annons

Problem med betygsättning av albumen

Produkter
(logga in för att koppla)

LaSvedesina

Aktiv medlem
Hej
Jag har varit inne på flera olika personers album som jag skulle vilja skriva en kommentar för samt betygsätta. Problemet är att betygslistan och rutan man skriver kommentarer i inte finns på sidan. Vad är felet? Kan man inte rösta på albumen längre?????
Ciao Annika

Nej, kritikalbum kan man inte rösta på /kritisera utan endast bilderna däri.

Vi har bestämt följande för att få det så tydligt som möjligt:

* kritikbilder kritiserar man bilderna däri, men inte albumet
* utställningsalbum kritiserar men albumet, inte enskilda bilder.

På ett sätt är ju detta bra, på ett annat sätt faller ju idén att överhuvudettaget välja olika album på kritikbilderna. Man skulle likaväl kunna ladda upp alla bilder i ett Miscalbum.

Jag har ganska genomtänkta album även på kritikalbumen och det är intressant att få reda på vad andra tycker om albumet i sin helhet, samtidigt som man kanske vill ha kritik per bild. Men för att få kommentarer på en "samling" måste man alltså lägga upp bilderna i ett utställningsalbum istället.

Tja. Bra, kanske, många album i kritikalbumen kanske inte är genomtänkta, men personligen gillar jag faktikst att se en gengre i taget. Kontentan kanske kommer bli att alla laddar upp kritikbilder i ett miscalbum och jag tror att många bilder mister sin helhet då.

Varför kan man inte kommentera både utställningsalbum och kritikalbum? Jag tycker att det är bra att ni har lagt in möjligheten att kommentera utställningsalbumen (annars skulle jag nog inte ens ladda upp bilder i dem), men jag vet inte om jag gillar det bättre än möjligheten att kommentera kritikalbumen. Jag med många andra kommer nog lägga mest krut på kritikalbumen eftersom det handlar om plats, och man väljer nog hellre att ladda upp kritikbilder än utställningsbilder som snor plats från kritikbilderna.

Måste det vara det ena eller det andra?

Mitt konkreta förslag: inför det nya och låt det sjunka in ett tag innan ni ändrar det som redan finns och fungerar.

jag är värdelös på att skriva kort. förlåt. det kanske är virrigt, men jag hoppas att någon i alla fall förstår vad jag menar.

-Jennie

Ja, lite långt var det och jag förstår inte riktigt resonemanget i kombinationen med slutklämmen.

Det är alldeles rätt att dela upp bilderna. Annars skulle det bli oöverskådligt, så fortsätt med det. Men vår teknik stödjer inte kritik på album just nu, så därför kommer albumkritik i skymundan. Därav, det jag skrev ovam.

Resonemanget är att det är lättare att vänja vid nytt än att vänja av vid det som finns. Alltså är det lättare att vänja sig vid att kunna kommentera utställningsalbumen än att vänja sig av vid att inte kunna kommentera kritikalbumen.

Jag tycker att utställningen är ett trevligt alternativ, men inte på kostnad av att funktionerna i kritikalbumen minskar. I alla fall inte från ena dagen till nästa. Det var lite väl hastigt där tycker jag.

Nu har jag sett flera kommentarer där man i en kommentar under bilden skriver: hela albumet är fint, men det kan jag inte skriva.

Jo, David, jag kommer fortsätta sortera upp mina bilder i olika album även om albumen inte går att kommentera, jag hatar oordning. :)

Frågor:
De kommentarer som redan finns kommer de försvinna?
Kan man sortera album eller är det enligt inlagt datum?

/Jennie

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar