Annons

Problem med batteriet till 350D från Tradera?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
köpte 2st batterier till min 350D på Tradera
men jag tror att ena batteriet är trasig
när ladda lyser grönt och om jag tar ut batteriet o stoppar in den igen lyser den rött sen slocknar den helt
har gjort samma sak med den andra batteriet och org.batteriet
då lyser det oxå rött men efter några min. blir det grönt

andra som har haft problem?
http://www.tradera.com/auction/aid_18976380
 
Har du kollat med säljaren?
Han skickar säkert ett nytt batteri om det är trasigt, om inte så kan du ju varna här på FS.
 
Jag hade exakt samma (som jag tolkar din beskrivning) problem med ett av två batterier köpta från kaffebrus.com (samma säljare?). Skickade tillbaka det och fick ett nytt som funkade fint.

Jag satte batteriet i laddaren, det lyste rött i någon minut för att sedan slockna. Gjorde samma sak om och om igen utan att lyckas ladda det.
 
Jag har köpt batterier av denne säljare på Tradera till både min 300D och min 350D (två till varje) och alla fyra batterierna funkar kanonbra. Kolla med honom, är helt övertygad om att han byter ut batterierna åt dig.
 
Har köpt 2 batteri av kaffebrus och dem funkar fin fint. När jag beställde mina 2 batterier så kom det bara 1 när paketet kom. Jag mailade honom och han svarade samma dag att han skulle skicka ett. Dagen därpå kom det ett batteri. Har bara gott att säga om kaffebrus. Alla kan vi göra misstag men Henrik löste det på ett snabbt och proffsigt sätt utan en massa jidder.

Dem andra grejerna jag köpte av kaffebrus upplever jag håller hög kvalité.

/Peter
 
Magnus_gbg och Kaffebrus på Tradera är inte samma säljare, men jag är ganska säker på att deras batterier kommer från samma ställe.
 
Jag har inte riktigt samma problem, men vi lär lida av detta problem båda två. Iom att Canons laddare inte laddar mer än 720mAh så är dessa batterier rätt kassa. Du kommer att ha ett batteri som aldrig är fulladdat och inte heller ger dig den effekt som batteriet säger.

Är det ngn som har en laddare som klarar av att ladda dessa batterier till 1500mAh, så berätta gärna var ni köpt dem ,-)
 
phk skrev:
Jag har inte riktigt samma problem, men vi lär lida av detta problem båda två. Iom att Canons laddare inte laddar mer än 720mAh så är dessa batterier rätt kassa. Du kommer att ha ett batteri som aldrig är fulladdat och inte heller ger dig den effekt som batteriet säger.

Är det ngn som har en laddare som klarar av att ladda dessa batterier till 1500mAh, så berätta gärna var ni köpt dem ,-)

Nu ska jag ge mig in i nåt som jag inte vet mycket om, men är det verkligen så att en laddare bara ger ett visst antal mAh?? Menar du att om du sätter i batteriet när det är tomt så krämar den i 720 mAh, och sen stänger den av? Om batteriet är halvfullt då? Som sagt, utan att veta nåt om det så känner jag mig lite frågande om det är så.

Om mina piratbatterier ger mer än originalen vet jag inte, men jag upplever dom som minst lika bra iaf.
 
phk skrev:
Jag har inte riktigt samma problem, men vi lär lida av detta problem båda två. Iom att Canons laddare inte laddar mer än 720mAh så är dessa batterier rätt kassa. Du kommer att ha ett batteri som aldrig är fulladdat och inte heller ger dig den effekt som batteriet säger.

Är det ngn som har en laddare som klarar av att ladda dessa batterier till 1500mAh, så berätta gärna var ni köpt dem ,-)


jag köpte 2st pirat
när jag laddar den ena lyser laddaren först rött sen när den är full lyser den grön
samma sak med org.batteriet oxå


den andra piraten lyser oxå rött när den laddar men sen slocknar lampan helt
om den är fulladdat borde den lysa grönt iaf

då är det nåt som är fel fast det finns kräm i batteriet
 
Har sett precis samma sak på ett batteri från Zebra Media.

Men när jag stoppar i det i kameran så är det fullt och jag får bra prestanda ur det.

Men när det sedan är tomt så funkar det bra att ladda det. Det är bara när jag försöker kompletteriongsladda ett batteri som har legat kanske ett par veckor utan att ha använts.

//TH
 
det enda dårligt med kaffebrus att man måste maila när man har betelat att man har betalat och då ska han skicka de sen, men fortfarande ja väntar på mina batterier.
 
seitoho skrev:
Har sett precis samma sak på ett batteri från Zebra Media.

Men när jag stoppar i det i kameran så är det fullt och jag får bra prestanda ur det.

Men när det sedan är tomt så funkar det bra att ladda det. Det är bara när jag försöker kompletteriongsladda ett batteri som har legat kanske ett par veckor utan att ha använts.

//TH

när den är tomt o du laddar den
lyser laddaren grönt när batteriet är laddad ?
 
PixelArt skrev:
Nu ska jag ge mig in i nåt som jag inte vet mycket om, men är det verkligen så att en laddare bara ger ett visst antal mAh?? Menar du att om du sätter i batteriet när det är tomt så krämar den i 720 mAh, och sen stänger den av? Om batteriet är halvfullt då? Som sagt, utan att veta nåt om det så känner jag mig lite frågande om det är så.

Nej, du har rätt.. och jag uttrycker mig som en kratta idag.

Canons CB-2LTE har en ut-effekt på 0.5A vilket borde göra att den ladda ett 1500mAh batteri fullt på 3 timmar (såvitt jag förstått det här med batterier) men det jag sett med CB-2LTE är att den övergår till underhållsladdning lika fort, vare sig man laddar ett 720 eller 1500mAh's batteri samt att mina två "piratbatterier" aldrig är fulladdade.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.