Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med att scrolla skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Hej.

Då min stationära burk är på reparation och service så är jag hänvisad till min gamla bärbara Fujitsu Amilo 1200.
Den ju lite seg.

Det mest besvärande är att när jag surfar så är scrollningen mycket seg. Bilden "flyter" och texten svajar långsamt nedåt.

Det finns inga nya drivrutiner att hämta hos Fujitsu.
Skärmen är en extern Philips TFT.

I bildskärm inställningar kan man i stort sett bara ändra storlek och bitar.

Finns det några förslag till åtgärder?
Gilla läget kanske.
 
Kanske kan du prova nån annan webbläsare eller äldre (eller nyare) version? Netscape (om dom nu finns kvar iof...) har jag för mig hjälpte mig nån gång med nått liknade problem.

Andre
 
Jag har explorer och firefox.
Med 16 bitar går det lite bättre.

Jag får nog stå ut tills reparationen är klar.

Det kanske var så här segt tidigare också, man glömmer fort.
 
Senast ändrad:
Sådär brukar windows bete sig ibland när standard-drivrutiner till grafikkortet används. Försök ta reda på vilket grafikkort som sitter i din dator. Sedan kan du se om tillverkaren av kortet har drivrutiner på sin sida.

/Pär
 
Trots att kortet är integrerat kan det vara tillverkat av någon annan än Fujitsu, vilket gör att drivrutiner antagligen kan hittas någon annanstans.

/Pär
 
Löst!

Jag hittade en rutin för video på den medföljande skivan "Drivers & Utilities".
Recoveryskivan som också följde med gick aldrig att använda. När jag ominstallerade XP för något år sedan så kanske något hände med drivrutinerna för grafiken. (den drivrutinen jag hittade nu har aldrig varit installerad tidigare)

Nu snurrar det på bra när jag surfar.
(Synd bara att datorn är för klen att redigera stora bildfiler med)

Det är bra att ha forumen att rådfråga ibland.
Djup bock.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.