Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem i Mountain Lion

Produkter
(logga in för att koppla)

Cairoman83

Medlem
Jag får inte programvaran som medföljer Canons systemkameror att fungera i Mountain Lion.
Har laddat hem versionen som ska fungera men går ej att installera den. Kommer bara så långt som när installationsprogrammet ska starta avslutas det direkt utan någon text.
Någon som vet vad jag kan testa?
Har avinstallerat den gamla programvaran som jag använde till snow leopard.
Surt får nu kan jag inte överföra bilderna jag har i Kameran.

Vad är det för kamera, vad är det för mjukvara. Är det någon ny kameramodell? Har du provat läsa in bilderna med iPhoto? Stöds din kamera av Aperture eller Lightroom, i så fall borde någon av dessa kunna lösa ditt problem för mindre pengar än en kväll på stan.

Det är en Canon Eos 60d kamera. Programmen som medföljer är Canons egna program tex
Digital Photo Professional”, ”EOS Utility” och ”Picture Style Editor.
Det smidiga var att man behövde inte tömma minnet från kameran varje gång utan när man tog nya kort så kände programmet av vilka som var nya sen när man skulle överföra till datorn.
Möjligt det funkar med dem du sa, ska kolla upp det.
Har varit i kontakt med supporten på Canon och dem säger att filerna man laddar ner fungerar så det måste vara något annat som gör det och jag skulle kontakta apple.

Det är en Canon Eos 60d kamera. Programmen som medföljer är Canons egna program tex
Digital Photo Professional”, ”EOS Utility” och ”Picture Style Editor.
Det smidiga var att man behövde inte tömma minnet från kameran varje gång utan när man tog nya kort så kände programmet av vilka som var nya sen när man skulle överföra till datorn.
Möjligt det funkar med dem du sa, ska kolla upp det.
Har varit i kontakt med supporten på Canon och dem säger att filerna man laddar ner fungerar så det måste vara något annat som gör det och jag skulle kontakta apple.

Även Adobe Lightroom klarar att importera enbart nya bilder, kommer inte ihåg hur gratis iPhoto eller Aperture gör i det avssendet..

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto