ANNONS
Annons

Problem att uppdatera LR till 5.7

Produkter
(logga in för att koppla)

Newnoise

Aktiv medlem
Hej.
Har problem att uppdatera LR. Laddar hem filen utan problem, men när jag ska påbörja installationen börjar den jobba men stannar och felmeddelande:

"Ett problem uppstod när arkivet extraherades. Försök att hämta Photoshop Lightroom 5.7 Installer igen"

Hjälper inte at hämta filen igen...

Någon som har en ide för lösning?

MVH John

Hej.
Har problem att uppdatera LR. Laddar hem filen utan problem, men när jag ska påbörja installationen börjar den jobba men stannar och felmeddelande:

"Ett problem uppstod när arkivet extraherades. Försök att hämta Photoshop Lightroom 5.7 Installer igen"

Hjälper inte at hämta filen igen...

Någon som har en ide för lösning?

MVH John

Hände för mig också, men jag startade bara om datorn och körde installationsfilen en gång till. Då fungerade allt perfekt. Kan det vara så enkelt för dig också?
AWd

Jag måste gå via Creative Cloud-appen för skrivbord, har Win 7.
Men det gå inte att logga in för det står jag är utloggad hela tiden,

Hm ok ska prova. Men problemet är inte att ladda ner själva filen. Den ligger i "hämtade filer" mappen. Det är när filen ska extraheras/installerad problemet uppstår.

Har inte CC utan en egen licens för LR

Min tanke var att det trots allt är något som blivit korrupt vid nedladdningen. Den kanske ligger något cachat någonstans. Genom att använda en annan webbläsare så skulle man kunna utesluta detta.

En annan tanke - det är inte så att du har väldigt lite plats på hårddisken?

Min tanke var att det trots allt är något som blivit korrupt vid nedladdningen. Den kanske ligger något cachat någonstans. Genom att använda en annan webbläsare så skulle man kunna utesluta detta.

En annan tanke - det är inte så att du har väldigt lite plats på hårddisken?

Din tanke var helt rätt. Lösningen var att ladda hem uppdateringen via Internet Explorer istället för Chrome. Tusen tack för hjälpen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar