Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

problem att säkerhetskopiera Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

mimmione

Aktiv medlem
Alltså hur jag än gör så kan inte jag säkerhetskopiera i Lightroom, det är inte fullt så det är inte problemet, är det någon som kan komma på vad det kan bero på? Jag håller snart på att bli tokig. När jag ska kopiera står där: " Kontrollera mappbehörigheter och se till att du har tillräckligt med utrymme på säkerhetskopierings och huvudkatalogsenheten. "

Ing-Marie

Senast ändrad:
Alltså hur jag än gör så kan inte jag säkerhetskopiera i Lightroom, det är inte fullt så det är inte problemet, är det någon som kan komma på vad det kan bero på? Jag håller snart på att bli tokig.

Ing-Marie

där står: " Kontrollera mappbehörigheter och se till att du har tillräckligt med utrymme på säkerhetskopierings och huvudkatalogsenheten. "

Vilket operativsystem har du?

Var ligger din katalog-fil och hur mycket ledig utrymme finns det på den enheten?

Till vilken enhet kör du säkerhetskopian och hur mycket ledigt utrymme finns det på den enheten?

Har du inställt så att säkerhetskopieringen sker automatiskt eller brukar du starta den manuellt?

Har du någon gång rensat bort gamla säkerhetskopior?

Varför jag frågar om hur mycket ledig utrymme som finns fast du säger att "det inte är fullt" beror på att "fullt" lätt blir ett relativt begrepp.

Vilket operativsystem har du?

Var ligger din katalog-fil och hur mycket ledig utrymme finns det på den enheten?

Till vilken enhet kör du säkerhetskopian och hur mycket ledigt utrymme finns det på den enheten?

Har du inställt så att säkerhetskopieringen sker automatiskt eller brukar du starta den manuellt?

Har du någon gång rensat bort gamla säkerhetskopior?

Varför jag frågar om hur mycket ledig utrymme som finns fast du säger att "det inte är fullt" beror på att "fullt" lätt blir ett relativt begrepp.

Tack för svar, jag hittade felet själv. Problemet var att huvudkatalogen låg på en hårddisk som började bli full. Jag flyttade på den till hårddisken och sedan kunde jag säkerhetskopiera igen. Jag har rensat gamla kataloger lätt att glömma annars.

Ing-Marie

Tack för svar, jag hittade felet själv. Problemet var att huvudkatalogen låg på en hårddisk som började bli full. Jag flyttade på den till hårddisken och sedan kunde jag säkerhetskopiera igen. Jag har rensat gamla kataloger lätt att glömma annars.

Ing-Marie

Bra att det löste sig!

Hej

Återupplivar frågan. Sitter med samma problem.
Bytte för några veckor sen till nytt innanmäte i datorn. C: är nu en SSD med drygt 70 GB ledigt.
Brukar köra backup till en extern hårddisk - där finns drygt 500 GB ledigt nu.
Har aldrig tidigare varit något problem med bakup.
I går uppgraderade jag från LR5.6 till LR 6.0. Gjorde sedan en uppdatering så jag fick LR6.8.

Får nu samma felmeddelande "kolla dina mappbehörigheter..." eller liknande (fast på engelska).
Har testat med två olika kataloger, har gett nytt namn, kört till olika målmappar, skapat en ny katalog dit jag importerade en av de andra.
Samma varje gång.
Kör WIN 10

Någon mer som har haft detta problem - och framför allt någon som har en lösning?

/Lars

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar