Annons

Problem att radera eps-filer

Produkter
(logga in för att koppla)

hasse lundberg

Aktiv medlem
Jag sparar en del bilder i eps-formatet eftersom tidningen vill ha det formatet.
När bilderna är skickade så vill jag radera dom, vilket ofta går bra.
Men när jag öppnar papperskorgen så vill den inte radera mina bilder utan menar att dom används av någon applikation.

Har provat att tömma papperskorgen direkt efter start men det ger ingen skillnad.

Har skapat bilderna i Photoshop CS svensk version, XP pro svensk med servicepack 2.

Har inga problem med övriga filer utan det är endast dessa eps-filern.

Någon som har en ide om vilket program som låser mina bilder? eller hur jag ska göra?

MagnusJoh skrev:
Jag har samma problem ibland med andra filtyper. Testa programmet Unlocker. Kanon, och gratis.

Laddas ner här:

http://www.majorgeeks.com/Unlocker_d4660.html
Problemet med mina filer är att dom redan är raderade!
Det är i papperskorgen det inte går att få bort dom från.
Så länge dom ligger i papperskorgen tar dom ju upp utrymme på hårddisken.
Provade programmet du hänvisar till men det kommer inte upp någon dialog med valet Unlock.

Provade att starta om datorn nu, lika som innan, ingen reaktion från programmet.
Dock gick det att radera en av filerna efter omstart. Så det är som tidigare, tyvärr.

Senast ändrad:
Jag hade ett liknande problem men med TIF-filer som jag inte kunde radera innan jag avinstallerade Microsofts rawkonverteringsprogramvara, Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer for Windows XP. Vet inte om du har det installerat denna programvara men om så skulle vara, prova att avinstallera, det gjorde tricket för mig.

Gert

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar