Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Probl. med Elements 2.0 efter rep. av XP Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

DjAlladin

Ny medlem
Hej

Jag hoppas nån kan hjälpa mig med följande problem:

Efter att ha intallerat om/reparerat XP Pro å även installerat om SP1 så funkar Photoshop Elements 2.0 kasst. Bilderna jag öppnar visas inte alls som dom ska se ut. Det funkar att redigera dom, men blir lite jobbigt att hoppa mellan ACDSee å Elements hela tiden. (I ACDSee funkar bildvisningen perfekt.)
Har testat att sopa bort å installera om Elements men det blir samma sak.
Nån som vet nåt eller kanske t om har varit med om samma sak?

Kan tillägga att innan så funkade det bra även tillsammans med SP1.

Äntligen löst. Hade precis gjort back-ups å föberett för en formatering efter att inte ha kunnat hitta nåt fel.
Var inne på att SP1 ställde till saker å ting, har testat Adobes hela felsökningsprogram m.m, m.m.
Så av en slump såg jag i ett litet forum att om man har skaffat ny skärm så kan det behövas en kalibrering och trixande med ICC-profilen....*hrm*

Ibland ligger lösningen alldeles för nära för att man ska se den...

Har bara hört nånstans att SP1:an inte direkt är att rekommendera när man jobbar med bildbehandling (framförallt med större bilder) eftersom den slöar ner en del processer...

Har bara hört nånstans att SP1:an inte direkt är att rekommendera när man jobbar med bildbehandling (framförallt med större bilder) eftersom den slöar ner en del processer...

Jo, det gör det säkert, men vad gör man. Har bara en dator å den används till allt. Tycker det går förvånansvärt bra ändå att använda ett så krävande program som Elements.

AMD Athlon XP 2000+
256MB RAM
GeForce2 MX 400 64MB
HDD 40G
XP Pro SP1

ANNONS