Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisvärt ??

Produkter
(logga in för att koppla)

ktaeek

Ny medlem
Hej alla ...

Jag har efter lite web sökningar hittat hit till denna eminenta sida .. =)

Jag har efter några års frånvaro från fotovärlden fått förnyat intresse och vill starta upp lite lätt.

Så min fråga till er (experterna) är detta ett prisvärt alternativ för en nystartande amatör ??

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010079769
 
Detta var utan moms .. men den kan jag dra av .

Är 7500:- ink moms ett bra pris för den paketeringen ? =)
 
Ja det tycker jag... Du får ett synnerligen dåligt objektiv, men för det priset så spelar det knappst någon roll... låtersom ett bra köp, objektiven kan du ju köpa nya :)
 
Att kalla 18-55:an för synnerligen dålig är väl att ta i en smula, IMO. Ingen jättehöjdare, men inte direkt usel heller. Man får bara vara medveten om dess begränsningar och jobba utifrån det, precis som med alla andra saker.
 
Kan bara säja att jag är störtnöjd med min 350. Nu tog jag ett paket med kitglugg 18-55 men oxo ett Sigma 70-300 och, tja, det finns väl bättre saker men det är långt bättre än vad jag haft tidigare.
 
dumbo skrev:
Att kalla 18-55:an för synnerligen dålig är väl att ta i en smula, IMO. Ingen jättehöjdare, men inte direkt usel heller. Man får bara vara medveten om dess begränsningar och jobba utifrån det, precis som med alla andra saker.

Agree, jag tycker faktiskt det är riktigt bra i förhållande till priset.

Här finns en liten jämförelse med Tamron 17-50/2,8: http://globalbanana.com/tamron1750. Tamronet är skarpt redan på 2,8, men Canonen är bra vid bländare 8 (vad gäller skärpa iaf)

Tamronet är f.ö. skarpare än Canon 17-40/4L, och ljusstarkare och billigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.