Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisvärt telezoom till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter som 70-200 passar dig bäst. Det är det jag använder till 80% av de nyhetsbilder jag tar. Man slipper gå så nära och störa dom som jobbar på olycksplatsen. Tror inte du kommer att bli besviken.

Jag glömde bara en sak som jag har funderat på. OS tar det bara bort skakningsoskärpa eller får du hjälp om motivet rör sig? Typ eld bilar irörelse.
Örian

OS är bara bra då motiver står hyffsat stilla. Men det finns två olika OS moder. Det ena är både hotisontellt och vertikalt medans den andra är bara vertikalt.

Bilderna ser väldigt lovande ut.

Jag är i första hand ute efter ett objektiv för naturfotografering, så ett 80-400 är perfekt brännvidd att ha, både för närbilder och lite vidare.

Vad jag förtstått så presterar Nikons 80-400 ganska mjuka bilder ute i 300-400mm, plus att det är slöare AF, samt priset som ligger 5,000kr högre. Mycket som talar för Sigmas variant.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar