Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Prisvärd rökmaskin för skogsfotografering
- Trådstartare esbtse
- Start datum
hbengtsson
Aktiv medlem
Solstickan? Sorry...kunde inte låta bli
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Fascinerande! Visste inte att naturfotografer använde sånt. Det tar ju diskussionen om manipulerade foton till helt nya höjder.... eller? Nu blev jag av med ännu en av mina naiva illusioner kring fotopurismen och autenticiteten.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Skogsfotografering är väl inte liktydigt med naturfotografering?
Jag kan tänka mig bilder som är abstrakta och fotograferade i en skog, sedan har vi trädodlingar som knappast kan kallas för natur, lika lite som en havreåker. En rökmaskin gör väl knappast vare sig från eller till vid fotografering av små Lego-figurer på rövarstråt i en skog (för att ta ett påhittat exempel) och är knappast naturfoto osv.
(Tyvärr blev inte heller detta inlägg något svar på TS´fråga.)
Jag kan tänka mig bilder som är abstrakta och fotograferade i en skog, sedan har vi trädodlingar som knappast kan kallas för natur, lika lite som en havreåker. En rökmaskin gör väl knappast vare sig från eller till vid fotografering av små Lego-figurer på rövarstråt i en skog (för att ta ett påhittat exempel) och är knappast naturfoto osv.
(Tyvärr blev inte heller detta inlägg något svar på TS´fråga.)
Erik Schalin
Aktiv medlem
Rök på bilder
Har sett massa bilder som ser ut typ så här: https://www.pinterest.com/pin/79446380903494039/ och vill så himla gärna försöka själv, älskar rök. Så undrar om det finns något annat sätt än rökbomb? Om inte - finns det ett sätt att göra ofarliga rökbomber?
www.fotosidan.se
Comanche
Aktiv medlem
Vad gör man om räddningstjänsten dyker upp pga rökbomben? Där står man och fotar nån modell, plötsligt kommer helikopter och missing people tillsammans med hundpatruller och polis.Rök på bilder
Har sett massa bilder som ser ut typ så här: https://www.pinterest.com/pin/79446380903494039/ och vill så himla gärna försöka själv, älskar rök. Så undrar om det finns något annat sätt än rökbomb? Om inte - finns det ett sätt att göra ofarliga rökbomber?www.fotosidan.se
Majo75
Aktiv medlem
Vet inte om det är en stor rökmaskin eller små lösningar. Men en snabb sökning gav två enklare varianter med olika tekniker: https://www.buttericks.se/rokpellets
Tänker spontant att pelletsvarianten ger bättre effekt i skogen…
Rök på Burk, Magican
Hazer rök på sprayburk. Ofarlig rök att användas på partyn, studios, m.m. för att framhäva ljuseffekter och spegelbollar. Även en storsäljare till teatrar samt foto studios.
www.discostore.se
Erik Schalin
Aktiv medlem
De kommer maximalt att ringa dig om du har gjort rätt.Vad gör man om räddningstjänsten dyker upp pga rökbomben? Där står man och fotar nån modell, plötsligt kommer helikopter och missing people tillsammans med hundpatruller och polis.
PressPlayOnTape
Aktiv medlem
Jag har kört med rökpatroner som används för att kontrollera skorstenar och ventilationsanläggningar för täthet. De finns i olika storlekar med olika brinntid och även utan skadliga ämnen om man letar i ventilations och skorstensbutiker.
Det enda problemet är att när de väl börjat ryka gäller det att vara förberedd och plåta på så länge det varar. Tänk på att ta med något icke brännbart att sälla patronen på.
Det enda problemet är att när de väl börjat ryka gäller det att vara förberedd och plåta på så länge det varar. Tänk på att ta med något icke brännbart att sälla patronen på.
Michael Johansson
Aktiv medlem
En variant kan vara denna: https://bilwebauctions.se/novemberauktion-2-2021/willys-mb-jeep-50636
Du får förutom rökmaskinen även en Willys Jeep på köpet.
(Kanske inte exakt vad som efterfrågades men kunde inte hålla mig.)
Du får förutom rökmaskinen även en Willys Jeep på köpet.
(Kanske inte exakt vad som efterfrågades men kunde inte hålla mig.)