Annons

Prisvärd och bekväm ryggsäck för kamera och optik - samt annat.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacobssons

Aktiv medlem
Hej!

Har en Sony A7 II. För närvarande enbart med kitoptiken, men det kommer nog tillkomma lite optik framöver. Letar efter en väska som belastar jämt över rygg och skuldror, så modellen som går "över bröstet" aka "slingshot" vil jag helst inte använda pga ryggproblem. Vill ha jämn belastning i möjligaste mån.

Har ni något tips på annan smidig väska som rymmer lite kameraprylar och även kanske en jacka, vattenflaska och lite annat - utan att vara för otymplig...tja, eller för dyr heller för den delen. Ska vara lätt att slänga av sig och ta fram kameran.

Några direkta tankar? =)
 
Har haft/har ett gäng ryggsäckar för kamerautrustning, bekvämas och smidigast är en MindShift Gear Backlight 26L. Billig vet jag inte om den är men prisvärd är den.
Har själv diskbråck och lite andra rygg och nackbesvär och är väldigt nöjd med den.
 
Har aldrig ägt en dedikerad kamera-ryggsäck men däremot en massa andra kamera-optikväskor. Till min A7III som är en ganska liten kamera brukar jag använda en Haglöf Corker Large som med lite skumgummi och polyestersilke fått en minimal inredning för huset samt ett par objektiv. Över blir plats för fika och regn-förstärkningsplagg och en Ricoh GR i övre utrymmet. Ryggan kan med fördel provas och köpas vid någon av de välsorterade friluftsbutikerna eller via PriceRunner och nätet.

 
Har haft/har ett gäng ryggsäckar för kamerautrustning, bekvämas och smidigast är en MindShift Gear Backlight 26L. Billig vet jag inte om den är men prisvärd är den.
Har själv diskbråck och lite andra rygg och nackbesvär och är väldigt nöjd med den.

Ser trevlig ut - dock lite för stor för mitt användande (dvs en dag på stan, eller vart man nu ska åka..för sitt plåtande). Såg att det fanns en Photocross-väska (samma lev.) som kanske funkar än bättre. Hm... Ska kikamer på deras sortiment. Tack för tipset!!
 
Har aldrig ägt en dedikerad kamera-ryggsäck men däremot en massa andra kamera-optikväskor. Till min A7III som är en ganska liten kamera brukar jag använda en Haglöf Corker Large som med lite skumgummi och polyestersilke fått en minimal inredning för huset samt ett par objektiv. Över blir plats för fika och regn-förstärkningsplagg och en Ricoh GR i övre utrymmet. Ryggan kan med fördel provas och köpas vid någon av de välsorterade friluftsbutikerna eller via PriceRunner och nätet.


Tja...kanske det! Är det alltså redan från början skum-inrett eller något man får fixa själv?
 
Det finns som sagt en uppsjö av olika kameraryggsäckar, men de flesta har gemensamt att de inte är så ergonomiska och sköna att bära en längre tid. Särskilt inte om man har lite tyngre utrustning. Jag kan starkt rekommendera att köpa en vanlig ryggsäck som sitter bra på ryggen och sedan komplettera med en ICU från F-Stop Gear.
 
Tja...kanske det! Är det alltså redan från början skum-inrett eller något man får fixa själv?

I mitt fall har jag fixat det själv. Fördelen är att anpassningen blir optimal. Dock, om man inte vill göra det själv finns lösa inredningar i ett o-tal varianter-storlekar på nätet.

/Stephan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.