Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisvärd kamera för produktfotografi (makro)

Produkter
(logga in för att koppla)
ok blir att ringa net on net på måndag morgon och be de ta bort den från beställningen och sen bara beställa från cyberfoto, verkar vara billigast :) tack så mycket för tipsen!

Jag säljer en hel del små saker i min webshop har har hittills använt mig av en kompaktkamera med macro funktion men har nu kommit till en punkt då jag inte finner den nog bra.
Har nu en "canon powershot sx110 is"

Jag fotar små saker som inte är mycket större än en enkrona.

Vad för kamera skulle ni rekommendera mig? Taket skulle jag säga ligger runt 6000 kr.

du behöver ett (äkta 1:1) macro typ ett prisvärt tamron 90 mm eller liknande. Visst din budget är begränsad men en begagnad instegskamera o en begagnad macro borde gå att hitta för din budget ska du ha nytt får du lägga till.

Duger gott

Du kan hitta ett Tamron 90 Macro for runt tusenlappen på blocket sen behöver du ju inte något fantastiskt kamerahus typ en begagnad Nikon D90 då har du pengar över till en blixt också. Köper du Yongnou så har du råd med ett par stycken inom budgeten. Du kan nog hitta motsvarande Canonhus om du föredrar det. Men poängen är att du får grejor som fungerar utmärkt för din tillämpning väl inom budgeten.

Ska du ha skärpa överallt så finns programvaror som stackar bilder för rimliga pengar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar