Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prissättning av Canon Eos 400d inkl. tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

a.johnsson

Ny medlem
Hej,

då tänkte jag sälja min kamera inkl. mina tillbehör. Hoppas att det finns en vänlig själ här som kan hjälpa mig med prissättning av följande grejor och då som "paketpris" för allt:

Canon Eos 400d
Canon "kitobjektiv" EFS 18-55mm
Sigma telezoom 55-200mm 1:4-5.6 DC
Canon BG-E3 batterigrepp

Alla tillbehör som kartonger, kablar osv. finns kvar.

Jag hade tänkt mig ett cirkapris på 4500:- eller är detta för högt/lågt?

Tack på förhand!

//Anders Johnsson

Oskari Ylitolva skrev:
ja då jag personligen tycker att du ska försöka få i alla fall 1000kr mer beror helt på skick
1 000 kr?
Du måste mena 10 000 kr??? Bara objektivet lär man kunna få mer än 1 000 kr för om det är i bra skick.

Jag tror att 10 000 kr är för mkt, skulle kunna tänka mig att 4-5000 kr är lagom. Det som höjer priset är objektivet från Sigma. Kolla vad utrustningen säljs för utan detta på andra annonser, lägg på det som du vill ha för objektivet. Då kommer du få ett bra riktpris.

DjSoundIT skrev:
1 000 kr?
Du måste mena 10 000 kr??? Bara objektivet lär man kunna få mer än 1 000 kr för om det är i bra skick.

Jag tror att 10 000 kr är för mkt, skulle kunna tänka mig att 4-5000 kr är lagom. Det som höjer priset är objektivet från Sigma. Kolla vad utrustningen säljs för utan detta på andra annonser, lägg på det som du vill ha för objektivet. Då kommer du få ett bra riktpris.

Nu menar han ju 1000 kr MER. Så 5500 kr.
Kan vara ett vettigt pris för det paketet, tror inte det går att få mer tyvärr.

DjSoundIT skrev:
1 000 kr?

Nu kostar ju sigmaobjektivet 1094 kr nytt, så det kan ju inte påverka priset mer än ett par hundralappar tycker jag.

Jag sålde allt snabbt utan några invändningar för 5000:-
Jag skaffade mig nyligen en Canon Eos 450d på semestern.
Kanske inte ett jättestort steg, dock en väldigt fantastisk
kamera. Det IS-stabiliserade "kit-objektivet" är ett steg i
rätt riktning.

Mvh Anders Johnsson

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar