Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prissänkning på ritplattor

Produkter
(logga in för att koppla)

törnan

Aktiv medlem
Läste i NyTeknink idag att Wacom kommer att sänka sina priser med upp till 700:- pga att försäljningen har gått bättre än väntat.
 
törnan skrev:
Läste i NyTeknink idag att Wacom kommer att sänka sina priser med upp till 700:- pga att försäljningen har gått bättre än väntat.

Fundering: Om försäljningen går bra borde det gå att höja priset istället tills jämvikt mellan utbud och efterfrågan uppnås.
 
Wacom känner säkert en del konkurrens från t.ex. Trust som säljer plattor till mycket lägre pris.
Dock så är ju känslan samt kvalitén på Trust´s plattor inte att jämföra med Wacom.

Jag har en Wacom A5 platinum på jobbet samt en Trust A4 hemma och det är ganska stor skillnad på dem, framförallt i kvalitetsintrycket.
 
Re: Re: Prissänkning på ritplattor

RolandM skrev:
Fundering: Om försäljningen går bra borde det gå att höja priset istället tills jämvikt mellan utbud och efterfrågan uppnås.


Håller med dig men jag skrev bara det som står i NyTeknik.
 
Re: Re: Prissänkning på ritplattor

RolandM skrev:
Fundering: Om försäljningen går bra borde det gå att höja priset istället tills jämvikt mellan utbud och efterfrågan uppnås.

Det kan ju vara så att de inte har några problem att fylla efterfrågan (de har höjt produktionen) men uppnåt sådana volymer att de kunnat sänka priset, då kostnaden per enhet gått ned.
 
ARGH, inte nu igen, jag köpte precis en Graphire 3 ju...

Suck, jag köper en Minolta Scan Dual 3, efter 2-3 månader släpper dom Scan Dual IV.

Jag köper en Graphire 3, efter 1 månad sänker dom priset med ansenliga summor.

/Peter, otursförföljd.
 
Damocles skrev:
ARGH, inte nu igen, jag köpte precis en Graphire 3 ju...

Suck, jag köper en Minolta Scan Dual 3, efter 2-3 månader släpper dom Scan Dual IV.

Jag köper en Graphire 3, efter 1 månad sänker dom priset med ansenliga summor.

/Peter, otursförföljd.

ja en kompis köpte en Canon 1Ds en vecka senare föll priset med 20 lakan...

Sedan kommer det ju alltid en nyare modell efter man har köppt sig nått fint men det lönar sig inte och vänta heller..
 
Ritplatta

Har funderat på att skaffa en sådan, men jag vet ingenting om dem. Kollade i några datorbutiker, de billigaste ligger runt 700 spänn, sen hoppar de upp till ca 2000(?). Några tips eller kommentarer? Någon som äger någon av de billigaste modellerna? Funkar de?

Tacksam för svar.
/Amir
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.