Annons

Priser och affär i England

Produkter
(logga in för att koppla)

frejohansson

Avslutat medlemskap
Hej

Jag undrar över hur priserna på objektiv ser ut i England och London, är det någon som har en uppfattning?

Jag ska dit under en längre tid och undra också om någon kan rekommendera någon bra affär? Jag är framföralt ute efter en affär med ett bra sortiment av begagnad utrustning (främst objektiv), någon som känner till någon sådan?

Jag är mycket tacksam för svar

Mvh
Fredrik

Om man ska köpa nya prylar hittar man förmodligen de bästa priserna på nätet -- oavsett om man befinner sig i London eller Töreboda. Ganska många här på FS har handlat hos www.warehouseexpress.co.uk som ofta har riktigt bra priser på olika saker.

alt till warehouse

ett alternativ är Robert white. De stickprov jag har gjort visar att de r billigare än Warehouse. Dessutom säger flera ,i andra trådar, att de har bättre leveranstider.Jag har gjort en beställning och fick mina prylar mindre än 48 timmar efter bokning på nätet

ett alternativ är Robert white. De stickprov jag har gjort visar att de r billigare än Warehouse. Dessutom säger flera ,i andra trådar, att de har bättre leveranstider.Jag har gjort en beställning och fick mina prylar mindre än 48 timmar efter bokning på nätet

Själv har jag just bestält Nikon 300mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Nikkor
från Calumet i London (http://www.calumetphoto.co.uk). Det var
billigare hos dem än Robert White. Men det finns kanske andra ytterligare som kan vara av intresse?

/Roger

prisjämnförelser

Är det nån som vet varför inte Prisjakt har med affärer från UK. Det skulle underlätta jämförelserna enl ovan mycket. (pricerunner tycker jag är sämre)

Warehouseexpress och Calumet har ju riktigt vassa priser. Är det gråimport eller produkter via Europeiska agenturer?

På de priser jag har jämfört är Wharehouse billigare än Robert White. Visserligen är priserna man ser på webben lägre hos Robert White men deras priser är exklusive VAT medans Wharehouse priser är inklusive VAT dvs på Robert Whites priser skall man lägga på 17,5% om man vill jämföra.

Det finns några brittiska butiker med på Prisjakt, fast inte många. Varför inte mejla Prisjakt och/eller de aktuella butikerna och be dem fixa det?
Det stämmer att vi (Prisjakt) listar UK-priser, detta gör vi genom ett samarbete med idealo.de. Det är alltså vår samarbetspartner som förser oss med priser från dels tyskland och dels UK.

Spontant så har jag personligen inte exakt koll på i vilken omfattning Idealo prisjämför UK-priser, men det kan definitivt vara värt att kolla upp närmare ifall ni upplever att det saknas priser.

Hälsningar,
Joakim

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar