Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på Nikon PDK-1 - För bra för att vara sant?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Ahlbom

Aktiv medlem
Har precis sålt min Nikon D3 och köpt en D700 istället, gick inte länge förrän jag saknade ett batteri/vertikalgrepp. Började leta efter ett MB-D10 som ju ligger kring 2.600 i skrivande stund på de billigaste affärerna, sneglade lite på ett Powerkit PDK-1 oxå, men priset på 5000kr som billigast avskräckte, tills jag hittade en liten affär i Borlänge som hade ett pris på 3000kr ??


Varningsklockor började ringa och jag kollade upp företaget, men även om det inte fanns så mkt att gå på, så var iallfall butiken omnämnd här på FS sen några år tillbaka och oftast i positiva ordalag, så jag chansade och mailade en beställning, där jag även frågade om priset stämde... Jodå, priset stämde och de skickade den igår. Fick snabbt ett kollinr så sen var det bara att vänta och uppdatera postens spårningssida.

I förmiddags var jag på posten och hämtade min förmodade tegelsten mot postförskott, till min glädje så packade jag upp ett till synes sprillans nytt Nikon orginal Powerkit PDK-1! Håller på och laddar det stora batteriet nu men har hunnit med några bilder med MB-D10 och kamerans batteri, verkar funka hur bra som helst, peppar peppar :)

Ville bara dela med mig av min lilla solskens-shoppinghistoria, har såklart funderat på hur i helsike de kan ha ett så lågt pris när alla andra ligger 2000kr högre, men det skall vara nytt, ser nytt ut, alla papper verkar vara i ordning så jag antar att det är en reko deal? Eller vad tror ni?

/Johan
 
Har dom blandat ihop det med det andra greppet som verkade ligga kring 3000 kr? Oavsett så är det bara att säga grattis!
 
Gick in på min lokala Expertbutik & frågade om de kunde ta hem PDK1 till samma pris som de tidigare haft på sin nätshop. Inga problem, 2990:- klappat & klart.

Enda krånglet var att hitta rätt pryl i deras datasystem.
Men det är värt lite krångel när de ligger 2000:- under nätbutikerna.

Grattis till klippet :)

//Fredrik
 
Tjena Johan

När jag köpte min D700 på Foto&Video fick jag köpa till PDK-1 för 2995:- det var en kampanj.. tror som någon annan skrev att de nog hade blandat ihop paketen :) bara säga grattis :)
 
Hmm, ja visst är det gött o göra klipp ibland :)

Vet inte om detta klassas som reklam, men enligt säljaren i butiken skulle han få in fler PDK-1 till samma fina pris nu på måndag, om nån nu var sugen på att passa på :)

mvh Johan
 
Tur att man la ut de på d70sverige först;)

Och jag kan inte säga annat än att jag älskar polyfoto i borlänge:) riktigt schyssta priser och bra service för att vara en så liten fotobutik(köpte min senaste kamera där)
 
Jag beställde också ett där ifrån idag.
Fick också priset 2999kr.

Ni andra som har handlat där ifrån det är väll orginal PDK-1 så det inte är ngn tredje parts?
 
Jag beställde också ett där ifrån idag.
Fick också priset 2999kr.

Ni andra som har handlat där ifrån det är väll orginal PDK-1 så det inte är ngn tredje parts?

Betalar och beställer du utan att fråga butiken om det?

Kan inte tänka mej ett "pirat" skulle ha samma beteckning, möjligen om det inhandlades på gatan i Shanghai typ..

Så, du lär få ett riktigt.
 
Gick på tråden här.

Men fick lite ångest efter att jag beställt: "Tänk om det inte är ett riktigt!"

;-)
 
Nikon hade ett erbjudande förut för 2990kr, lär vara en del butiker som har kvar i lager...
 
Testa kameradoktorn, fotokungen, schönherrs, media markt eller fotovideo, de var med på den kampanjen om jag förstod allt rätt. Fotokungen är ett hett tips...
 
Köpte en PDK-1 idag på Schönherrs Foto i Stockholm

Köpte en PDK-1 idag på Schönherrs Foto i Stockholm för 2995:- fanns fler i lager för den som vill ha.

MVH

/Bosse Hedman
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.