Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pris på D300 i Malaysia

Produkter
(logga in för att koppla)

zatopek

Aktiv medlem
Funderar på att be svågern köpa med sig en Nikon D300 från Malaysia nu i veckan. Men jag hittar ingen pricerunner.my, och inga webbutiker. De forum som avhandlar Malaysia är lite gamla.

Om min sökningar är kass tar jag gärna en länk till lämplig diskussion.

Men huvudfrågan är om någon vet vad en D300 kan kosta i Malaysia? Om det ens är värt besväret, istället för att handla från England.

/Mats.

Då får du väl skicka dit den vid eventuellt garantiärende? Är väl inte världsgaranti på kamerahus..

/Daniel

Ja, jag vet alla implikationer med tull, garanti, moms etc. Men kostar den bara hälften mot i sverige (inte sannolikt) kan det ju vara värt det.

Men jag vet inte vad den kostar. Och svågerna bara jobbar hela dagarna, och har inte tid att prisjaga.

/Mats

Senast ändrad:
Lite över 10000kr tror jag man får ge. Bud på 5200RM i våras både i KL och på Penang. Dock prutat av en "local".

jag betalade 52000 THB i Bangkok MBK center. blev 60000 med batterigrepet så det är runt 10000 sek något. var halva priset då nu vet jag inte vad d300 kostar i sverige.
Tror det fanns 2st nikon center i samma hus med de var dyra jämfört med de övriga försäljarna.
tror butiken jag var i hete digilife eller något sånt.

nästa år blir det nog en 12-24 lins eller något :)

/tom

Tom Blomberg skrev:
jag betalade 52000 THB i Bangkok MBK center. blev 60000 med batterigrepet så det är runt 10000 sek något. var halva priset då nu vet jag inte vad d300 kostar i sverige.
Tror det fanns 2st nikon center i samma hus med de var dyra jämfört med de övriga försäljarna.
tror butiken jag var i hete digilife eller något sånt.

nästa år blir det nog en 12-24 lins eller något :)

/tom
[/QUOTE
Fotofile heter affären i MBK. Tom, fick du inte tillbaka momsen på flygplatsen??
Mvh Thomas

hm nä när vi kom till flygplatsen så visade det sig att en svensk tjej blivit mördat i phuket tror jag det var så vi fick vänta 4-5 timmar för att checka in och komma igenom tullen den kvällen. så jag hade inte tid och fick skynda till flyget.

/tom

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto