Annons

Pris för studentbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

RaggeNo1

Aktiv medlem
Hej!
Jag ska fotografera mina första studentbilder idag. Det är en kompis lillasyster som ska ha bilder till sina tack-kort.
Jag har inte en blekaste aning om vad man kan ta för pris.
Jag vill varken vara girig eller ta för lite ändå.

Vad hade DU tagit?
 
Hej!
Jag ska fotografera mina första studentbilder idag. Det är en kompis lillasyster som ska ha bilder till sina tack-kort.
Jag har inte en blekaste aning om vad man kan ta för pris.
Jag vill varken vara girig eller ta för lite ändå.

Vad hade DU tagit?

Hej, jag antar att du inte livnär dig på foto utan vill kunna göra pengar på din hobby och sedan kanske nån gång i livet leva på det?

Då hade jag inte tagit nästan nånting för att fota. Be dem istället sprida ut att du är duktig. Att vänner och bekanta sprider sånt är ovärdeligt om man vill ha många kunder.

För sakens skull kanske du kan ta en flaska vin eller hundring.

Lycka till!
 
Hej!
Jag ska fotografera mina första studentbilder idag. Det är en kompis lillasyster som ska ha bilder till sina tack-kort.
Jag har inte en blekaste aning om vad man kan ta för pris.
Jag vill varken vara girig eller ta för lite ändå.

Vad hade DU tagit?

Är väl korkad...jag gav bort dem då det var folk jag kände.

Det kan väl vara värt några hundra men det kanske är snyggare att byta mot någon annan tjänst eller vara då det blir så små pengar.
 
Hej, jag antar att du inte livnär dig på foto utan vill kunna göra pengar på din hobby och sedan kanske nån gång i livet leva på det?

Då hade jag inte tagit nästan nånting för att fota. Be dem istället sprida ut att du är duktig. Att vänner och bekanta sprider sånt är ovärdeligt om man vill ha många kunder.

För sakens skull kanske du kan ta en flaska vin eller hundring.

Lycka till!

Exakt!
Precis min tanke. Men då jag inte dricker vin får det bli några öl, eller någon hundring :D
 
Håller med

Gör en deal ge ut lite visitkort till dem du fotograferar och som jag är ny så är det som du sa en hundring + att ge lite vitikort det sprider sig mycket bättre än att ta 500:-


Mycket bättre när man är nybörjare.
 
Jag tog 200kr/ Par (detta fallet 2par) och då blev det rubbet, enskilda och bilder tillsammans plus ett par bilder när dom gick ner tillfestkvällen tillsammans med alla andra hundra bal-folket.

dessa priserna tycker jag inte är speciellt orimliga fast man är glad amatör. det är så att det täcker dagen man offrar. lite mat, lite bensin och kanske en bulle me kaffe.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.