ANNONS
Annons

Pris för förstasida kvällspress?

Produkter
(logga in för att koppla)

Robert Nicander

Ny medlem
Pris för förstasida+uppslag kvällspress?

Hej!

Har sökt runt lite, men är osäker på det jag hittat och inte hittat riktigt det jag söker.

Jag knäppte en bild nu inatt som köpts av både Aftonbladet, Expressen samt SvD. Med Aftonbladet var det muntlig överenskommelse över telefon, "standard, 710 kr", SvD 500 kr muntligt på telefon, "standardpris".

Med Expressen var överenskommelsen "standardpris", journalisten som ringde upp visste inte riktigt vad det innebar men jag sa att standardpris brukade vara kring trakten 700 kr ungefär, men vi kom helt enkelt överens om standardpris för senare utbetalning.

Nu är bilden på förstasidan i en extra-upplaga, samt över ett helt uppslag inne i tidningen.

Hur mycket styr min konversation med journalisten det slutgiltiga priset då förstasidan inte alls nämndes när vi talades vi? Vad är en rimlig summa att fakturera Expressen? Blir det någon klumpsumma för uppslaget+förstasidan, eller hur skall man räkna? Jag är helt färsk på detta.

Tack på förhand!
Robban - något ovan

Senast ändrad:
Eftersom ni verkar ha kommit överens om att det är BLF:s dagspressavtal (=standardpris) som ska gälla så hittar du alla svar i det avtalet. Rent krasst så har du kommit överens om 750 kr exkl moms för publicering i tidning och på webb. Var i tidningen som bildern är eller om den finns på flera ställen spelar ingen roll. Däremot så får du ytterligare 750 kr om den finns på löpsedeln.

Eftersom ni verkar ha kommit överens om att det är BLF:s dagspressavtal (=standardpris) som ska gälla så hittar du alla svar i det avtalet. Rent krasst så har du kommit överens om 750 kr exkl moms för publicering i tidning och på webb. Var i tidningen som bildern är eller om den finns på flera ställen spelar ingen roll. Däremot så får du ytterligare 750 kr om den finns på löpsedeln.

Löpsedeln kan du glöma, det är 750 plus moms som gäller.... sådant är livet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar