ANNONS
Annons

Printa från InDesign

Produkter
(logga in för att koppla)

T.B.A

Aktiv medlem
Hallooo!

Så här på en fredagskväll satt jag o pula ihop tackkort åt min nyss fyllda 60 kära moderm i InDesign...

Av nån anledning matar inte skrivaren pappret utan klagar på att det inte är rätt isatt... vilket det är såklart. Funkar att printa i Photoshop men som sagt, inte i InDesign...
Nån som har en susning om varför? Jag är ny i programmet och kan inte komma på vad det skulle kunna vara men det borde ju bero på indesign eftersom alla andra program går att printa från???

HJÄLP!

Om pappret är angivet till rätt format/storlek i utskriftsrutinen vet jag inte vad det kan vara som får skrivaren att klaga, men en ett sätt att komma runt det om det är bråttom att få ut kortet kan ju vara att exportera en EPS från InDesign och importera den i Photoshop.

Tack!

det funkade ju bra. fattar inte varför det inte går i InDesign för allt e inställt som det ska vara som jag kan se det. Kompisen sa att man tydligen inte ska printa direkt från InDesign men det tyckte jag lät lite konstigt? Man måste väl kunna göra det oxå eller? Fast om man skickar som pdf till tryckeri kanske det är så det är tänkt eller? näää?

Japp, Indesign funkar bra att skriva ut från direkt. Fast jag konverterar nästan alltid till tryckfärdiga PDF,er innan. (yrkesskadad)
Det låter annars som någon inställning i Indesign står fel.

Nån aning om vilken inställning det skulle kunna vara? Tycker det verkar helskumt att man inte heller får nån varning om VARFÖR medietypen inte skulle vara korrekt inmatad.
Har en Epson Stylus Photo R2400 om nån kan komma på om det har med den att göra, vilket jag ju misstänker.

En annan grej jag funderat över är varför det inte går att mata ut pappret med "pappersknappen" på skrivaren...borde väl vara det den lille jäkeln e till för eller?
felsökningshjälpen Epson har hjälper inte med svar på den frågan eller på den om hur jag ska "mata pappret korrekt" om det nu helt plötsligt är felmatat när jag sekunden innan kunde printa i Photoshop som vanligt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar