ANNONS
Annons

Printa borderless på Epson

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasforsgren

Aktiv medlem
Har både en gammal Epson 2100 och en ny 3880 och har samma problem med båda.
När jag skriver ut ifrån Photoshop och vill skriva ut borderless (utan vita kanter) så hamnar mycket (1cm) av bilden utanför kanterna, varför?

Jag provade ladda ner Epsons Print Plug-In till PS men den applikationen krashar direkt när jag väljer borderless (OS X 10.6). Finns det några andra alternativ?

/Jonas

Jag brukar se till att bilden är beskuren i exakt samma mått som papperet och sedan ta bort allt som "anpassa utskriften till media" och liknande. Jag har för mig att det inte går att skriva ut borderless på alla typer av media. Det är viktigt att använda rätt pappersprofil.

/FW

I drivrutinen för skrivaren finns en flik som heter Page Layout, där finns en inställning för hur mycket bilden ska förstoras för att det inte ska bli vita kanter. Denna står normalt på max, prova med min istället.

I drivrutinen för skrivaren finns en flik som heter Page Layout, där finns en inställning för hur mycket bilden ska förstoras för att det inte ska bli vita kanter. Denna står normalt på max, prova med min istället.

Eller i PS via page layout

Bilagor

• Skärmavbild 2009-11-18 kl. 21.48.57.png
    Skärmavbild 2009-11-18 kl. 21.48.57.png
    9.6 KB · Visningar: 126
  • Skärmavbild 2009-11-18 kl. 21.50.42.png
    Skärmavbild 2009-11-18 kl. 21.50.42.png
    12.7 KB · Visningar: 126
Dick: ahhhh den inställningen hade jag inte tänkt på, ska prova den. Jag har ju gjort bilden i rätt storlek så ingen förstoring ska behövas.

Jesper: Jag har valt ett "border less" papper. Problemet är inte att jag får vita kanter utan att en del av bilden hamnar utanför papper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar