Arne S
Aktiv medlem
urbano skrev:
Du har fått en kommentar på en mycket bra bild du tagit.
Jag får återkomma till de mindre bra
Ta det när du har gott om tid, glöm bara inte vilken pool de ligger i...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
urbano skrev:
Du har fått en kommentar på en mycket bra bild du tagit.
Jag får återkomma till de mindre bra
urbano skrev:
I kritikpoolen "Hård kritik" har jag då och då gett just hård kritik. Men inte enbart förstås. Tycker jag en bild är bra så säger jag det.
Problemet är bara att de som får hård kritik ogillar det starkt (alltid är det män)
De tycker jag ska "hålla käften" och så vidare.
En del vill ha "konstruktiv kritik". Det uppfattar jag mer som en variant (light) av "håll käften".
En del kommer med undringar av teknisk natur. Så var finns då alla förståsigpåare på sajten. De kan förklara.
Min kritik är såklart inte sanningen i sista instans eller någon "objektiv" bedömning av en bild. Hur sjutton kan man vara objektiv. Det fattar jag inte.
Min kritik är skamlöst subjektiv och utgår från min bildsyn.
Så grabbar i tuffa tuffingars klubb. Hur ska vi ha det? Prinsessan på ärten eller Knocke och Smocke?
/U
hansen2 skrev:
men jag skulle vilja lägga till att det krävs lite mer av kritikerna också. Att kortfattat såga respektive hylla en bild är inte speciellt användbart för mottagaren.
urbano skrev:
Jo, det krävs mycket av kritikerna
...till slut kommer ingen
att vilja kommentera bilder.
Eller så blir det som att sitta av en riktigt tråkig högmässa fylld av snusförnuft och förmaningar.
AFE skrev:
Ulf!
Jag har för mig att jag för nåt år sedan läst i K&B om dig, och dina bildkommentarer. Då sa du att att ingen tjänade på att du säger vad du verkligen tycker.
hansen2 skrev:
Att kortfattat såga respektive hylla en bild är inte speciellt användbart för mottagaren.
urbano skrev:
Jo, det krävs mycket av kritikerna
...till slut kommer ingen
att vilja kommentera bilder.
Eller så blir det som att sitta av en riktigt tråkig högmässa fylld av snusförnuft och förmaningar.
Makten skrev:
Idag var det förfärligt många dåliga bilder i poolen. Har folk storhetsvansinne i sommarvärmen, eller vad är det fråga om?
Javisst, men lite självinsikt är väl på sin plats? Jag upplever det inte som att de som nu lagt i mitt tycke dålig bilder i poolen verkligen är ute efter just hård kritik.evalisen skrev:
Men varför måste bilderna vara så himla bra i den poolen? Det förstår jag inte...
För mej går det ut på att om man lägger in sin bild i "hård kritik" så vill man ha just de... hård kritik på sin bild. )
Ganska enkelt ser jag det.
Nä det vet ju inte jag... jag kan inte bedöma andra hur erfarna dom är. Kan du?Makten skrev:
Javisst, men lite självinsikt är väl på sin plats? Jag upplever det inte som att de som nu lagt i mitt tycke dålig bilder i poolen verkligen är ute efter just hård kritik.
"Fotograferna bör ha mycket erfarenhet och skall klara mothugg, eller så är man hårdhudad och tål när det svider."
Ofta stämmer detta heller inte alls.
Vi får väl se. *plockar fram fogsvansen*evalisen skrev:
Nä det vet ju inte jag... jag kan inte bedöma andra hur erfarna dom är. Kan du?
Jag tycker nog dom flesta tar kritiken bra om den är konstruktiv. )
Makten skrev:
Vi får väl se. *plockar fram fogsvansen*
Nej, men jag ska försöka. Ibland är det rätt svårt emellertid.evalisen skrev:
Hmmm... det där låter inte så konstruktivt. ;o))
Makten skrev:
Nej, men jag ska försöka. Ibland är det rätt svårt emellertid.
Dina kommentarer är oftast uppfriskande och i mitt tycke är det alldeles för få på FS som vågar säga sin uppriktiga mening, vilket är synd. Du ska därför ha alla heder för att du orkar gå mot strömmen!urbano skrev:
I kritikpoolen "Hård kritik" har jag då och då gett just hård kritik. Men inte enbart förstås. Tycker jag en bild är bra så säger jag det.
Problemet är bara att de som får hård kritik ogillar det starkt (alltid är det män)
De tycker jag ska "hålla käften" och så vidare.
En del vill ha "konstruktiv kritik". Det uppfattar jag mer som en variant (light) av "håll käften".
En del kommer med undringar av teknisk natur. Så var finns då alla förståsigpåare på sajten. De kan förklara.
Min kritik är såklart inte sanningen i sista instans eller någon "objektiv" bedömning av en bild. Hur sjutton kan man vara objektiv. Det fattar jag inte.
Min kritik är skamlöst subjektiv och utgår från min bildsyn.
Så grabbar i tuffa tuffingars klubb. Hur ska vi ha det? Prinsessan på ärten eller Knocke och Smocke?
/U