Annons

Pride imorgon Måndag

Produkter
(logga in för att koppla)
Pride Park öppnar ju först på onsdag och dit ska jag. Fast jag har hört att det i år är fotoförbud på området men jag vet inte riktigt hur det är med den saken....

Jacob

Det är någon sorts första invigning vid Sergels torg imorgon måndag kl 10.00, Någon sorts levande regnbågsflagga, så det finns säkert något roligt att plåta.

jepp, det har redan varit, men inte när jag skrev det igår kväll. Var där och kolla i brist på annan aktivitet. Var en hel del fotografer, men inte så mkt annat, spektaklet var rent ut sagt värdelöst, inget kul att att plåta. Tydligen har de fotoförbud i Pridepark i år, hur de nu ska upprätthålla det. Stängsel och fotoförbud, hmm, jag tyckte det var tider då det skulle gå åt andra hållet, det är trist.

Jag har fått pressackritering till årets Pride så jag lär ju fota en hel del.... :)

Tanken med förbudet är antagligen inte att hindra mobilfoto utan fotografer med "riktig" utrustning från att fotografera artister och framträdande, så att Pride sen kan sälja rättigheterna. Detta är en gissning från min sida men jag vet att dom gick back förra året och har fått stränga direktiv att inte samma sak upprepas i år.

Stängsel runt området har dom alla år, annars blir det svårt att sälja några biljetter.

Jacob

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar