Mats Öberg
Aktiv medlem
Hur känner ni? Jag har i alla fall blivit lite "trött" på det här prestandaracet på digitala kamerahus..... Hade en *istD, sen en K10D och nu en K-7 och varje hus har haft sina egenheter/funktioner/knapplacering som man måste sätta sig in i för att kunna jobba bekvämt och det tar faktiskt lite tid, samt att de blivit gårdagens nyheter efter ett och ett halvt år. Visst, prylar är skoj, men....
Hoppas fullt och fast att jag inte hakar på nästa modell utan har ro att behålla K-7;an, eftersom det först och främst handlar om en del slantar och dessutom är det enda jag egentligen ser fram emot är att Pentax någon gång skulle släppa ett 35mm-formats digitalt hus (kallas visst för fullformat) och det verkar inte vara högsta prio hos Pentax (hoppas jag har fel). Min K-7 har så mycket onödigt tjafs i sig som jag ändå aldrig kommer att använda, medan vissa funktioner är kanoners.
Kan man sätta åldersgräns på att få svara i tråden?..... Ha,ha...
Hoppas fullt och fast att jag inte hakar på nästa modell utan har ro att behålla K-7;an, eftersom det först och främst handlar om en del slantar och dessutom är det enda jag egentligen ser fram emot är att Pentax någon gång skulle släppa ett 35mm-formats digitalt hus (kallas visst för fullformat) och det verkar inte vara högsta prio hos Pentax (hoppas jag har fel). Min K-7 har så mycket onödigt tjafs i sig som jag ändå aldrig kommer att använda, medan vissa funktioner är kanoners.
Kan man sätta åldersgräns på att få svara i tråden?..... Ha,ha...