Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Presentationsmjukvara
- Trådstartare Linkeboda
- Start datum
Brummelisa
Aktiv medlem
Powerpoint
/ Marcus
/ Marcus
PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Det finns massor
Jag köpte ProShow Gold och tycker det har allt. Enkelt att skapa snygga bildspel och lägg till ljus om du vill! Sparar sedan ner till olika format såsom, DVD, SVCD, EXE och liknande.
Kan rekommendera!
Patrik
Jag köpte ProShow Gold och tycker det har allt. Enkelt att skapa snygga bildspel och lägg till ljus om du vill! Sparar sedan ner till olika format såsom, DVD, SVCD, EXE och liknande.
Kan rekommendera!
Patrik
hakanv
Aktiv medlem
Linkeboda skrev:
Efter ha sett en del vackra diabildspresentationer undrar jag om det finns datorprorgam för att göra liknande saker? Dvs. man ska kunna "fejda" in och ut bilder, spela upp musik tillsammans med bilderna m.m.
Skapa ett vackert bildspel helt enkelt!
Om du har Windows XP, så använder du enklast Windows Moviemaker som ingår i XP. Det är egentligen ett videoredigeringsprogram som har allt ifrån snygga övergångar till bildeffekter så som t.ex. gammal film m.m.
Det är lika lätt att använda det till stillbilder som till videofilm. Du kan med lätthet lägga in musik och egen speakertext tillsammans med dina stillbilder och ev video.
För och eftertexter samt texter på existerande bilder/film eller emellan bilderna/videoklippen är en baggis att fixa.
Som sagt var är den gratis, och resultatet kan sparas på datorn, eller brännas på t.ex. en CD med mycket gott resultat.
Jättekul och jätteenkelt.
Här hittar du mer om Windows Moviemaker: http://www.microsoft.com/windowsxp/moviemaker/default.asp
Innan du sätter igång, uppdatera Windows Moviemaker via Windows update först.
/ Håkan
jjf
Aktiv medlem
Tips om bra program
Jag hittade genom ett annat inlägg i forumet ett program som hetter PictureToExe. Sajtadressen är http://www.wnsoft.com/
Jag ville ha ett bildspelsprogram där jag själv kunde styra när bilderna övertonades med piltangeterna. Jag ville också att programmet startade en musikfil vid en speciell bild och att den filen spelade över flera bilder tills jag ville att musiken skulle fejda ut.
Jag hämtade hem utvärderingsversionen av programmet i morse och testade det lite grann och det gör precis det jag vill.
Programmet verkar också kunna blanda manuell och automatisk bildväxling i samma bildspel.
Det fina är att man sedan sparar bildspelet som en exe.fil vilket gör att man kan köra det i vilken annan dator som helst utan extra programvara.
Jag har inte testat det så mycket än, men jag kände ändå att jag ville dela med mig detta redan nu.
Jag hittade genom ett annat inlägg i forumet ett program som hetter PictureToExe. Sajtadressen är http://www.wnsoft.com/
Jag ville ha ett bildspelsprogram där jag själv kunde styra när bilderna övertonades med piltangeterna. Jag ville också att programmet startade en musikfil vid en speciell bild och att den filen spelade över flera bilder tills jag ville att musiken skulle fejda ut.
Jag hämtade hem utvärderingsversionen av programmet i morse och testade det lite grann och det gör precis det jag vill.
Programmet verkar också kunna blanda manuell och automatisk bildväxling i samma bildspel.
Det fina är att man sedan sparar bildspelet som en exe.fil vilket gör att man kan köra det i vilken annan dator som helst utan extra programvara.
Jag har inte testat det så mycket än, men jag kände ändå att jag ville dela med mig detta redan nu.
macmolarin
Aktiv medlem
Powerpoint-dödaren Keynote. (Mac)
niklasl
Aktiv medlem
"PC" är en plattform, inget operativsystem. På min PC kör jag både windows och Linux. ;-)jjf skrev:
Ja, du menar så... jo det har du helt rätt i. Programmet finns ju enbart för PC.
niklasl
Aktiv medlem
OpenOffice.org är ett office-paket som innehåller det mesta. Det finns för flera olika plattformar och innehåller t ex även presentationsmjukvara, Impress. Det är gratis. http://www.openoffice.org/
Boris
Aktiv medlem
Spara
Hej Patrik!
Undrar om du kan hjälpa mig med "spara" funktion, har testat med Video CD men det händer inte så mycket när jag sedan trycker på "Create". Har demo version men vet inte om det beror på det. Vill också passa på då och fråga om man nu vill scanna in bilder för slidshow på TV, vilken upplösning och storlek ska man ha på de.
PatrikAdolfsson skrev:
Det finns massor
Kan rekommendera!
Patrik
Hej Patrik!
Undrar om du kan hjälpa mig med "spara" funktion, har testat med Video CD men det händer inte så mycket när jag sedan trycker på "Create". Har demo version men vet inte om det beror på det. Vill också passa på då och fråga om man nu vill scanna in bilder för slidshow på TV, vilken upplösning och storlek ska man ha på de.
mazeson
Aktiv medlem
PowerBullet kan vara värt att testa. Det är gratis och genererar en presentation i Flash-format, som kan visas över webben eller direkt i en dator med Flashplayer. Det är drag-and-drop och enkelt att göra bildspel.
Programmet är för PC, men resultatet kan visas under flera olika OS som stödjer Flash.
Det enda jag inte har lyckats med, är att lägga en ljudfil, som går över flera bilder.
URLen är: http://powerbullet.com/
Lycka till!
hils/mats
Programmet är för PC, men resultatet kan visas under flera olika OS som stödjer Flash.
Det enda jag inte har lyckats med, är att lägga en ljudfil, som går över flera bilder.
URLen är: http://powerbullet.com/
Lycka till!
hils/mats
magnusdanckwardt
Ny medlem
Det finns ju ett antal.. ofta kan du använda brännarprogrammen tex Easy cd creator. Problemet med de flesta av dom är att man inte kan styra ljudet så bra om man vill lägga till musik. Det går ofta bara med en fil. Jag hittade dock ett program i höstas, som jag köpte från Tyskland (tror jag) Det heter lite otympligt:
Magix Photostory on cd and dvd 2004.
Fungerar bra. Det går ju också att göra i Premiere eller I-movie.. men då ska man ju antingen ha premiere (som inte direkt är gratis) eller ha skaffat en mac.. ;-))
Magix Photostory on cd and dvd 2004.
Fungerar bra. Det går ju också att göra i Premiere eller I-movie.. men då ska man ju antingen ha premiere (som inte direkt är gratis) eller ha skaffat en mac.. ;-))