Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Praktik/Utbildning sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tar studenten i sommar och vill då studera eller praktisera foto.
Är det någon som har några tips?
Jag bor i skåne, så det bör vara här...
 
Tack men änn så länge kan jag inte få bidrag för praktik eftersom jag inte är 20år fyllda. Därför är det inte möjligt för mig att praktisera i Uppsala.

Det stod Uppsala på din info så jag förmodlar att det är där praktiken äger rum.

Jag bor i skåne och söker praktik/utbildning här...

Men tack.
 
Uj!

vad är det för praktikplatser du erbjuder då? bor själv i skåne och är under 20 men du tar grymt snygga bilder och det skulle verkligen vara enormt intressant och lärorikt att praktisera hos dig tror jag! kanske erbjuder du fortfarande praktikplats om ett år då man förhoppningsvis har pengar och lite mer erfarenhet...?
 
Folkhögskolor?

Hej du! Jag tror att det blir svårt att hitta en utbildning i Skåne... om du inte vill gå kurser på ABF eller Folkuniversitetet.Det finns i och för sig ett par Folkhögskolor med inriktningen Foto i Skåne. Sök på den här hemsidan: http://www.folkhogskola.nu

Lycka till med praktikplatsletande/utbildningsletande! :)
 
tack camilla.
Jag har varit inne på sidan innan.
folkhögskolor som jag känner till är östra grevie och fridhem. Det jag söker angående folkhögskolor är snarare folks erfarenheter.
 
En lite gammal tråd kanske.

Men jag måste säga att den enda egna erfarenheten jag har av fotoskolor är Viebäcks folkhögskola.

Om du är pingstvän och trivs med att bara umgås med din egen och andra församlingar inom pingstkyrkan så är skolan perfekt för dig.
Också om du gillar det faktum att betala 110 kr per dag för mat som inte skulle hålla en restaurang öppen i mer en 3 dar, oavsett hunger.
Även om du har haft sexuellt umgänge och tänkte fortsätta ha det så glöm det om du vill plugga på viebäck.
Visst ja. Om du ska bo på internatet (skolan ligger 5 mil från närmaste "stad"=Jkpng) så får du inte ha vänner av motsatt kön. De får iaf inte hälsa på. Om de inte är beredda att betala hyra eftersom de inte får tillbringa nätter i samma rum som du. Jätteroligt.

Jag måste påpeka att jag inte klagar.
Det är precis som med kritik mot fotografin eller texter eller vad som helst;
Finns det alldeles för mycket negativt att kritisera och nästintill inget positivt orkar du (jag)inte rabbla allt negativt och det positiva får verkligen inte plats.
Likaså i detta fallet.

Jag har fått för många fördomar bekräftade. Fhskolor nära städer får i genomsnitt mycket högre "betyg" än de ute i skogen, av de som prövat.

Läraren är bra dock.
 
Agogo skrev:

Om du är pingstvän och trivs med att bara umgås med din egen och andra församlingar inom pingstkyrkan så är skolan perfekt för dig.
Också om du gillar det faktum att betala 110 kr per dag för mat som inte skulle hålla en restaurang öppen i mer en 3 dar, oavsett hunger.
Även om du har haft sexuellt umgänge och tänkte fortsätta ha det så glöm det om du vill plugga på viebäck.
Visst ja. Om du ska bo på internatet (skolan ligger 5 mil från närmaste "stad"=Jkpng) så får du inte ha vänner av motsatt kön. De får iaf inte hälsa på. Om de inte är beredda att betala hyra eftersom de inte får tillbringa nätter i samma rum som du. Jätteroligt.

Är du verkligen seriös? Det låter ju som ett skämt.. jag hoppas det i alla fall.. eller?
 
praktik plats

Hej
Mitt namn är Linda och jag är snart 24 år har tidigare jobbat en tid som fotoass men glömt en heldel.

Så nu har jag börjat en fotokurs för att komma igång igen och då skulle jag också vilja få en praktikplats så att jag kan få lära mig allt som bara går inom foto...

Tanken är att jag en vacker dag ska kunna starta upp eget ...

om du är intressearad så finns jag att nå på

: Mobil nr :0739 09 05 65
Hem: ´
E-mail : [email protected]

MVH

Linda Edmèn
 
praktikplats sökes

Hej
JAg är en tjej som snart blir 24 och som går en fotoskola just nu . Jag har tidigare jobbat som fotoass. men tiden rinner i väg och det var 99 som jag jobbade som det.

Så nu söker jag efter ett praktikjobb hos dig eftersom jag såg att du erbjöd det.
Stämmer det?
 
my god

Agogo skrev:
Om du är pingstvän och trivs med att bara umgås med din egen och andra församlingar inom pingstkyrkan så är skolan perfekt för dig.
Också om du gillar det faktum att betala 110 kr per dag för mat som inte skulle hålla en restaurang öppen i mer en 3 dar, oavsett hunger.
Även om du har haft sexuellt umgänge och tänkte fortsätta ha det så glöm det om du vill plugga på viebäck.
Visst ja. Om du ska bo på internatet (skolan ligger 5 mil från närmaste "stad"=Jkpng) så får du inte ha vänner av motsatt kön. De får iaf inte hälsa på. Om de inte är beredda att betala hyra eftersom de inte får tillbringa nätter i samma rum som du. Jätteroligt.

Asså kan man typ inte bara skjuta alla som kör sånt där seriöst?!!! Etnisk enkel rensning av folk som är totalt cp. Detta får ju arabisk fundamentalism att bli sunt och vettigt. Shit vad är människan för totalt förvirrat djur egentligen. Helt otroligt...
 
Re: praktik plats

shilpa skrev:
Hej
Mitt namn är Linda och jag är snart 24 år har tidigare jobbat en tid som fotoass men glömt en heldel.

Så nu har jag börjat en fotokurs för att komma igång igen och då skulle jag också vilja få en praktikplats så att jag kan få lära mig allt som bara går inom foto...

Tanken är att jag en vacker dag ska kunna starta upp eget ...

om du är intressearad så finns jag att nå på

: Mobil nr :0739 09 05 65
Hem: ´
E-mail : [email protected]

MVH

Linda Edmèn

Här finns det alltid plats för ambitioner!
 
hahahahahaaaa!!!!

Guuuu så bra skrivet!!
Om ni bara visste hur sjukt bra det stämmer! (ang viebäck!)
Man tror ju att du är ironisk, men det är ju EXAKT så det är...
Ja hjälp! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.