Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Porträttbilder till Årsredovisning Pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

ladanne

Ny medlem
Har gjort en del jobb för ett företag dock aldrig porträttbilder för deras årsredovisning. Är det någon som har en tanke på vad man bör ta per bild? Ska jag ta ut ett arvode för min tid jag för att plåta dem och sedan ta ett pris för varje bild? Någon som har en tanke?
/LA

Sitter i precis samma sits. Har under året fotograferat ganska mycket åt samma kund (företag) och då enbart stora objekt. Har en god relation och prognosen ser god ut inför 2010 med uppdrag. Nu vill de föreviga personalen genom att erbjuda porträttfotografering under julfesten.

Jag får tillgång till en av deras lokaler där festen skall vara. Jag får själv släpa med mig "studion". Kanske inte precis kan knäppa av 20 personer enligt löpande bandprincipen men lite åt det hållet. Räknar med max 5 bilder/person.

Sitter nu i kammaren och skissar lite på tidsåtgång/timpriser/hur lågt bör jag lägga mig. Jag är lite inne på att räkna lågt på detta jobbet och framtida fotografering kör vi enligt tidigare avtal.

Å andra sidan. Är det dumt att dumpa priset?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar