ANNONS
Annons

Porträtt Slussen Gamla stan

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicks

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha lite tips på vart man hitta platser för bra poträtt imorgon kl 1300 runt gamla stan. Skall fota ett par imorgon och fick ändrade planer 1330 vid gamla stan/Slussen istället för 1500 nacka kyrka.

Om det är någon som har tips på platser där ljuset är bra imorgon mellan 13 och 14 så mottages dessa med stor tacksamhet.

/Niclas

Om du går från slussen mot Maria torget längs Hornsgatan så finns där en kyrka på vänster sidan. Annars kanske ni kan gå upp på söder höjden eller ta bilder från söder med Stadshuset i bakgrunden?

Lycka till :)

Om du går från slussen mot Maria torget längs Hornsgatan så finns där en kyrka på vänster sidan. Annars kanske ni kan gå upp på söder höjden eller ta bilder från söder med Stadshuset i bakgrunden?

Lycka till :)

Tack för tipset vi får parkera bilen i garaget vid slussen och promenera upp den vägen. Kanske kan hitta någon portal eller träd som kan mjuka upp solen lite. För det ser ut att bli en solig dag även imorgon.

/Niclas

Resultatet ifrån gamla stan

Hej,
Tack för tipsen. Paret ville verkligen ta bilderna i gamla stan men det passade rätt bra med trånga gränder en solig dag.

/Niclas

Bilagor

• IMG_2255.jpg
    IMG_2255.jpg
    18.8 KB · Visningar: 336
Kommer man bara från värsta solen så är Gamla Stan underbart att fotografera i!
Om du behöver lite mer inspiration till nästa gång har jag ett gäng bilder här:
http://subclip.se/blogg/karlek-i-gamla-stan/

/Anna

Super fina bilder. Såg att du hade med samma gränd fast med lite mer ljus i gränden. När vi var där ca 1350 så fanns det en ljusglugg högst upp i trappan som jag fick rikta med en reflexskärm.

Jag tyckte om din bild med paret längst ned i trappan. Får åka tillbaka och reka lite så jag är mer förberedd nästa gång.

Tack för svaret.

/Niclas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar