ANNONS
Annons

Portfolio

Produkter
(logga in för att koppla)
Offtopic

Nej, det är inte uppenbart att sidans layout skall sträva efter att fylla fönstrets bredd till max.

För läsbarhetens skull skall man ju aldrig skriva en 12 punkters text i bredare spalter än (ca)13 cm - annars måste ögat flacka från sida till sida vid läsning.

Vid 1600x1200 på 19" blir fotosidan inte mycket bredare än så. Möjligen liiiite för litet typsnitt, men den är mycket läsbar.

Tyvärr har det aldrig blivit någon ordentlig DPI-angivelse på monitorer, så det är nästan omöjligt för en browser att rendera en sida på ett förutsägbart sätt. :-( Därav hårdkodade typsnitt och sidbredder.

/Fredrik

Då får väl användaren själv ändra storleken på fönstret? Jag tycker fortfarande det är fundamentalt fel att användaren inte själv får bestäma hur han vill titta på sidan.

(Jag använder själv en upplösning på 3200x1200 pixlar - vilket inebär att jag väldigt sällan har någpt fönster maximerat)

Urk. Nu låter jag som en sån där irriterande jag-kan-allt ungdom igen. Ber om ursäkt.

Egentligen tycker jag att praktiskt sett så är fotosidan bra som den är. Fast tekniskt sett har jag rätt, men vem bryr sig om sånt? Att fixa det är utan tvivel mer jobb än mödan är värd.

Så lyssna för guds skull inte på mig :)

*flin* :)

Min hemsida var fint XHTML strikt och så.. Sen så upptäckte jag att ingen kunde titta på den och att den såg olika ut i alla browsers. Om du orkar så skrev jag en dagboksanteckning om det för nån månad eller två sen. Det är väl därför jag tycker att man inte ska lyssna på mig :)

men HTML är inte roligt att få och fungera. apropå det: svarsboxen man skriver in svar i är väldigt smal i mozilla? Det vore trevligt att få det fungerande även om jag använder IE just nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar