Annons

Portabel sökare till kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografnina

Ny medlem
Hej,
Jag behöver en portabel display, vet inte vad detta kallas riktigt. Jag fotar mycket interiört...finns detta?
Det skall underlätta för mig då jag har ryggproblem, jag vill slippa böja mig till sökaren för att hitta rätt vinkel.
Tacksam för svar.
Nina

Till vilken kamera?

En jag kommer på så här direkt är Zigview.

Annars kanske en liten laptop?

Senast redigerad av en moderator:
Jag har aldrig använt Zigview, men däremot vinkelsökare. En fördel med Zigview, i ditt fall, är att den saknar okular till skillnad från vinkelsökaren. Man tittar alltså på den från ett visst avstånd, beroende på hur när- eller långsynt man är. Du behöver inte böja dig lika mycket.
Jag såg en test i en fototidning, tror det var Foto, och de var inte odelat positiv till den. Om jag minns rätt tyckte de att det kunde vara svårt att se sökarbilden i starkt ljus, men det borde väl inte vara något problem vid interiörfotografering.

Olle

Kan inte se vad du har för märke men till Canons kameror får du programvara där du kan använda en laptop som monitor. Till Nikon kan du köpa ett program som heter Camera Control Pro. Det finns opensource men funktionsmässigt vet jag inte hur de är.

/FW

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto