Advertisement
ANNONS
Annons

Porshe 911

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktis100

Aktiv medlem
En kompis till mej som förmodligen har fått en 40:års kris åkte på stan och köpte sin pojkdröm: En Porsche 911!!! Nu har han gett mig det ytterst hedervärda uppdraget att fota hans bil!!! Mitt problem är att jag aldrig fotat något sådant och har inte en susning om hur jag ska göra, ska jag fota den dagtid, ska jag fota den nattetid med mitt Interfit Venus 300 (räcker det förresten eller är 2*300 watt för lite) eller kvällstid i solnedgång? Har ni några tips eller ideer så tar jag tacksamt emot allt. Gärna länkar till fräcka bilbilder eller annat som kan vara till hjälp!!! MVH /// Christer

PS. Bilen är en röd targa anno 1991 DS.

Såg en kille som målade bilar med ljus, så om du får tag i et stort garage på natten vart dett e kolsvart, en sluttartid på 1 min. och springer rundt bilen och blixtrar från alla hål med en hotshoeblixt medans kameraet står på stativ skulle resultatet bli underbart :)

Bästa sättet att fota bilen är väl med en stålhättetoffla i ena dörrsidan eller nåt. (skämt åtsido)

Conny har tagit några trevliga bilder på en Mustang ute vid Lernacken. Har du sett dom:
http://www.connym.se/connymphoto/catalog2.php?katnamn=Bilar&offset=0

Den här gillar jag med ljuset. Har för mig han sagt att han använde blixt, typ kameramonterad externblixt.
http://www.connym.se/connymphoto/viewphoto.php?photoID=328

Kan det vara ngt?

PS
Hoppas inte du tog illa vid dig av min kommentar i Utmaning Mö tråden. Det var inget illa menat.

/Jörgen

Hehehehe de ska ti möed innan ja lackar ur,,,,, vänta daj en en spark tebaks bara!! Den ena bilden är nog helt riktigt med blixt för det ser ut som den är tagen i motljus, och tack Jörgen jag hade glömt dom bilderna: Jag har sett dom innan men det är ett tag sen men det är precis vad jag letar efter, (gillade den bilden i motljus fotad med blixt,,, tror jag) men vad tror du om nattfoto med studioblixtar?

Har ingen erfarenhet av det men jag tror det blir bäst om man isåfall gör det i skymningen så man blandar skymningsljuset med blixtarna och på så sätt får detaljer i omgivningen också. Fel årstid nu bara för det, mörkret kommer fort. En ljus sommarkväll/natt är bättre men det är ju låååångt dit nu.
Annars är det nog risk att du bara får ljus på bilen och allt annat runt omkring blir svart. Alternativt att man tar i stadsmiljö på kvällen i gatljus och belyser bilen med blixtarna.
Kan nog också bli fräckt med lite snygga blänk i lacken.

Man ska kanske leta upp en helt svart P-plats och testa mitt i natten att gå runt o belysa bilen utan att få med bakgrunden, typ bländare 45 iso 100 å 3 minuter exp........eller????

å en sak till Jörgen, jag visste inte att man skulle ta en bild av objektet i utmaning malmö (hade inte läst tråden så noga)men jag ska försöka att hänga på den tråden!!!!

å en sak till Jörgen, jag visste inte att man skulle ta en bild av objektet i utmaning malmö (hade inte läst tråden så noga)men jag ska försöka att hänga på den tråden!!!!

Ja, gör det. Det är lite småkul faktiskt. Vi är en liten klick som är rätt aktiva. Det går lite i vågor. Ibland kan det gå en vecka mellan bilderna men nu på sistone har det varit bra fart. Det gäller att ligga på om man vill hinna först.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar