Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Porrskandal i gympasalen

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
I dagens nummer av AFTONBLADET kan man läsa följande rubrik: "Porrskandal i gympasalen"
Länk: "porrskandal i gympasalen"

När man sedan läser artiklen så handlar det om tidningen FHM som hyrt gympasalen för att plåta sitt Mars omslag.

Överskriften lyser med orden "porrskandal", men inte någonstans står det något om Porr. Modellen benämns som "nakenmodell" men ingenstans står det att hon skulle varit naken, dock så står det att hon poserade i underkläder, och ja herre gud: i stringtrosor (stor skandal).

Detta innebär att min nuvarande flickvän, som jag plåtade i underkläder (trosor med string och BH) ,nu är nakenmodell . Fan vilken grej, jag är ihopa med en nakenmodell...*mums*...nåväl tillbara till ämnet igen:

Jag har de senaste 10 åren sett hur svenska tidningar blivit mer och mer "amerikanska", där man förvränger sanningen och gör sin egen definition av saker, endast i syftet att sälja lösnummer.

Är det bara jag som är trött på denna utveckling hos svensk nyhetsmedia ? Att de göra en höna av en fjäder, bara för att sälja lösnummer. (Samma tidningar som först fördömmer de inblandade i denna artikel, har sedan annonser för telefonsex/koppleriverksamhet i samma nummer)

Vilken tidning jag än köper idag:

Metro,KVP,Aftonbladet,Expressen eller annan, så känns det som om de har blivit skvallertidningar, istället för att opartiskt rapportera nyheter och händelser.

Vad är er syn på tidningarnas utveckling ?
Har de blivit sämre de senaste åren?
Har den digitala utveckling något med detta att göra ?


Niklas
www.niklaswibom.com
 
Sämre?

Det var väl dagens underdrift.

Just nu irriterar jag mig på jag Aftonbladets "TullO" och deras förbannade självgodhet. "Aftonbladet griper in! Aftonbladet rycker ut!" Så man spyr...

/Jens
 
Mitt svar....

Jag har på ca 5 år inte köpt ett nummer av Expressen eller Aftonbladet och tänker så inte göra så länge dom hellre talar om att Carola(eller någon annan såkallad kändis) bytt strumpor än går tillbaks till att vara kvällstidningar och syssla med nyheter istället för som nu skvaller skvaller och lösa rykten.
 
Re: Mitt svar....

The Champ skrev:
Jag har på ca 5 år inte köpt ett nummer av Expressen eller Aftonbladet och tänker så inte göra så länge dom hellre talar om att Carola(eller någon annan såkallad kändis) bytt strumpor än går tillbaks till att vara kvällstidningar och syssla med nyheter istället för som nu skvaller skvaller och lösa rykten.

precis min åsikt
j-a skräptidningar....
 
Förresten. Vem har tagit bilden till artikeln? Förmodligen någon på herrtidningen, för så jävla snabbt kan inte Aftonbladet varit framme. Och var är bylinen..?

/Jens
 
Håller med om vad du säger. Bland dagstidningarna så är det kvällspressen som leder denna utveckling där man verkar ha dom sk damtidningarna som sin förebild. Det är något som man själva erkänner även om man använder sig av förfinade omskrivningar för det hela. Orsaken till detta är ju att det uppenbarligen leder till att man säljer mer tidningar. Bästa sättet att ändra denna utveckling är att låta bli att köpa tidningarna i fråga, för gör tillräckligt många det så kommer dom att ändra sig för att överleva. Att den digitala utvecklingen skulle spela någon roll för detta håller jag för uteslutet.
 
Vi kan ta ett annat exempel från Expressen idag:

Rubrik: "22-årig kvinna slog polis blodig"

http://www.expressen.se/index.jsp?a=501304

Jag vet inte, men i min värld är det en viss skillnad på begreppen "slå någon blodig" och "slå någon så att denne börjar böda". Visserligen är det språkligt korrekt eftersom man blir blodig om man blöder (okontrollerat) men det förra begreppet brukar vara reserverat för tillfällen när någon blir i det närmaste sönderslagen.
 
gujo skrev:
Att den digitala utvecklingen skulle spela någon roll för detta håller jag för uteslutet.

Min teori är att sedan den digitala kameran (tekniken för övrigt) så har kravet på "bra nyhet och fotografi" minskat väsentligt.Vem som helst som äger en kamera kan ju ta en bild och sedan kan tidningen hitta på texten.
 
FILM) (ulltand skrev:
Sorry om jag trampade dig på tårna. Tycker bara det är lite onödigt med alla dubbel-trippeltrådar.

Har jag tår ? Är så fet efter julmaten sedan 1977 att jag inte ens sett mina tår ....*skrattar*

Nej, jag svarade med ironi, men glömde göra gubbe :(
 
Som sagt i andra trådar och sammanhang,, hade dessa så kallade nyheter blivit exponerade så som de blir om det inte varit før att folk køpte tidskrifterna? Nej.

Bojkotta den skiten før all evig tid, ændring i innehåll/fokusering kan vi nog tråkigt nog bara drømma om tror jag.


Jag tror møjligen att andra mer nyhetsførankrade och kvalitativa tidningar måste poppa upp och øverskugga de nuvarande.
DÅ nær vi får kvalitativa tidningar som fokuserar på en verklighet som den verkligen ær så blir det snart konkret vilken skit dessa nuvarande ovan næmnda kvællstidningar presenterar och representerar.
Då ær de också snart på dødens marsch. Låt så bli.

!!!


MVH Niclas,
 
Aftonbladet och Expressen är i vissa sammanhang till gränsen att ens få kallas journalistik...
länge leve SVD och NYTIMES.
 
Varfør finns inget kvalitetsnyhetsmagasin som tæcker Sverige & Værlden en gång i veckan?
Egna fotografer och egna reportage..
Læsare/køpare som kræver lite mer lær det ju finnas gott om..



Jag ær relativt sæker på att det snart ær hær..

Jag ser framfør mig att det inom en viss tid kommer att finnas tid før att mer kvalitativa publikationer får utrymme.
Jag tror också att nyhetsmedia generellt står infør en kulturførændring dær en mer selektivt fokuserande pulik væljer utifrån personliga preferenser som politik/religion/etc..



Mvh Niclas,
 
Lyckliga tidnigar...

AB & co måste bli lycklig över alla extra träffar dom får på sin hemsida... Dom kommer säkert nosa rätt på fler liknande händelser... -den blev ju så populär...!
 
Re: Lyckliga tidnigar...

reptilen skrev:
AB & co måste bli lycklig över alla extra träffar dom får på sin hemsida... Dom kommer säkert nosa rätt på fler liknande händelser... -den blev ju så populär...!

Förhoppningsvis så kommer trådar som denna att leda till att - som jag kallar det, rännstenspressen - tappar läsare och att fok blir mer kritiska till deras "skandalreportage".
 
Niclasfoto skrev:
Varfør finns inget kvalitetsnyhetsmagasin som tæcker Sverige & Værlden en gång i veckan?
Egna fotografer och egna reportage..
Læsare/køpare som kræver lite mer lær det ju finnas gott om..


Samma fråga har jag ställt mig, det känns något underligt att den enda tidningen jag prenumenerar på (och ändå bor i Sverige) är brittiska Guardian Weekly...

Men det fanns ingen tidning i Sverige som kändes tillräckligt fördjupande och analyserande, men jag hoppas, likson Niclas, att det kommer (även om jag är MYCKET pessimistisk, med tanke på att tidning efter tidning läggs ner och redaktörerna avskärmar sig från det publicistiska hantverket och hellre tänker i siffror än i ord)
 
"Skåningen" skrev:

Är det bara jag som är trött på denna utveckling hos svensk nyhetsmedia ?


Niklas
www.niklaswibom.com


Svar: NEJ!

jag har helt slutat köpa dessa slasktidningar och undviker att besöka deras hemsidor.

Enda sättet att vända utvecklingen är väl om de drabbas av en köpbojkott, så länge vi köper skiten så fortsätter det...

men en otäck utveckling det är det..

/b
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.