Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

PopArt

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus Putikka

Ny medlem
Jag är sugen på att göra en popart bild men har ingen aning om hur jag ska gå till väga i photoshop. Nån som är kunnig och villig att hjälpa till?
 
allt om digital foto eller digital foto för alla hade ett reportage för ett tag sedan. är inte säker på vilken utav dem det var men titta på deras hemsidor så kommer du att hitta det.
 
Dra lite i kurvorna i ps så uppnår du till viss del en sådan effekt av lite "popart,stuk"... men det blir ju lite att "missbruka äkta popart" anser JAg ,, då snackar vi ju om ÄKta måleri! Få vet att man i de bilderna faktiskt på nära håll kan avläsa varje penseldrag,, de lever på ett helt annat sätt.

Mvh Niclas,

Ps, här är ett ex som inte var skapat i pop,artsyfte. Men det illustrerar lite det jag tänker med ngt så simpelt som kurvor i ps..
 

Bilagor

  • tvåjag.jpg
    tvåjag.jpg
    26.1 KB · Visningar: 296
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.