Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Polfilter till vidvinkel

Produkter
(logga in för att koppla)

Mrs C

Aktiv medlem
Hej!

Har efter hjälp här på FS äntligen köpt ett vidvinkelobjektiv, Tokina 11-16 DX. Vet att det råder delade meningar om att använda polfilter på vidvinkel men har vill ändå skaffa ett för mina andra objektiv och vill även kunna använda det till Tokinan, om inte annat så för att kunna fota genom rutor och vatten utan reflektioner. Hade funderat på ett B+W slim, men har inte hittat nåt. Fick tips om detta som även passar mina andra objektiv med stepringar.

Produktlänk: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=zetapol77

Nån som vet nåt om detta? Färgstick? Andra för- eller nackdelar?
Eller kan ni tipsa mig om nåt annat bra filter?

Hoppas återigen på era synpunkter som jag sätter stort värde på!
 
Hittade detta på DigiCom:

B+W Pol circular MRC Slim 77 E. Är detta ett passande filter? Vad står E för, EW är ju extra wide?!
Vilken av filtren passar bäst?
 
Det stämmer dock att det är lätt att bli bränd med kopior på Ebay, "genuine" spelar ingen roll. Köper man från seriösa säljare är man dock säker.
 
Det stämmer dock att det är lätt att bli bränd med kopior på Ebay, "genuine" spelar ingen roll. Köper man från seriösa säljare är man dock säker.

Jo, det är det som ändå oroar då man hört om de som fått kopior, men andra har å andra sidan ju gjort bra köp och är nöjda. Själv handlar jag helst från välkända leverantörer och skulle vara så glad om nån vet nåt/har erfarenhet av, och vill dela med sig om filtren som jag länkat till, eller som sagt har nåt annat bra filter att tipsa om :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.