Annons

Polaroidkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Severus

Medlem
Jag har länge funderat på att skaffa en polaroidkamera men jag vet knappt något om dem, eller om det fortfarande går få tag på film till äldre modeller etc. Finns det någon här på sajten som använder polaroidkameror? Det går ju köpa äldre modeller på Tradera för en billig slant men frågan är ju om de fungerar/om man hittar rätt film.

Jag köpte en gammal polaroid på en auktion för 50 spänn, sedan kollade jag upp om det gick att fixa film, det gick som tur, vvid ett tillfälle spottade kameran ut 2 bilder samtidigt annars har den skött sig utan problem.
dock kanske en bild kostar 15-20 kr och då blir det ju dyrt om det blir mycket spill.

Severus skrev:
Jag har länge funderat på att skaffa en polaroidkamera men jag vet knappt något om dem, eller om det fortfarande går få tag på film till äldre modeller etc. Finns det någon här på sajten som använder polaroidkameror? Det går ju köpa äldre modeller på Tradera för en billig slant men frågan är ju om de fungerar/om man hittar rätt film.

Polaroid har kommit med flera nya kameror på slutet med nya filmformat som finns att köpa i många expertbutiker tom!

På tradera finns många gamla polaroidkameror men också nya!

Dessa kameror är OTROLIGT roliga att slarva runt med spec om man fotar serier med polaroidvänligt uttryck!

Här till en av dem nyare kamerorna som nu ligger uppe på tradera.com.

http://www.tradera.com/auction/aid_5377958

Mvh Niclas.

Själv så köpte jag en mkt plastig sak som heter Joycam:) Känns som en plastig och formguten sak som helt klart kunde vara lite mer genomtänkt i sin uppenbarelse:)

MEN bilderna blir i Plaroidkvalitet och det är bara helt läckert. Jobbar nu med ett par pol,,projekt och det blir helt klart flera!

Bara synd att filmerna är så dyra:-(!

Mvh Niclas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar