Marty Marr
Medlem
Jag är nyfiken om det finns några andra polaroid entusiaster där ute. Jag har som rubriken antyder en sx 70 som jag tänkte damma av. Jag undrar vart ni köper film, alla tipps och tricks välkomnas.
Bästa / M
Bästa / M
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nyfiken om det finns några andra polaroid entusiaster där ute. Jag har som rubriken antyder en sx 70 som jag tänkte damma av. Jag undrar vart ni köper film, alla tipps och tricks välkomnas.
Bästa / M
Jag har ingen SX70 men jag har nån annan modell som funkar bra. Jag hittade film från Impossible Mission i fotoaffären på Västerlånggatan i gamla stan till samma priser som på internet. Det är värt att kolla hemsidan för mission impossible för hur man använder grejorna. Man kan behöver modda SX70 med ND-filter på ljusmätaren, man kan behöva lära sig att blixtsnabbt vända ner bilderna mot bortsskivan medan den framkallar sig själv, eller montera en pappskiva på bildutkastaren så att filmen inte exponar innan den framkallats klar, för det skall bli riktigt bra. Det verkar gå att fota med utgången film, men det blir kanske inte helt rätt färger (frågan är om det gjorde det förr heller?).