Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

polaroid sx-70-film

Produkter
(logga in för att koppla)

uttu

Aktiv medlem
Den produceras ju inte längre, men den borde finnas någonstans ändå.
Så någon som har ett tips?
Jag kollade på ebay, men där bjöd folk typ 2 brittiska pund per oexponerad bild.
(40 pund för 20 papper)
=)

Men det känns ju helt galet?

/otto

jag har läst här på forumet om att man kan modifiera polaroids 600 film så den ska passa. Hur? det vet jag inte med det kan säkert nån annan som är mer insatt i ämnet tipsa om.
Det blir ju fortfarande dyrt med polaroid film men säkerligen billigare än det du hitta på e -bay
/Irre

jag har läst här på forumet om att man kan modifiera polaroids 600 film så den ska passa. Hur? det vet jag inte med det kan säkert nån annan som är mer insatt i ämnet tipsa om.
Det blir ju fortfarande dyrt med polaroid film men säkerligen billigare än det du hitta på e -bay
/Irre

jag använder plastbiten som kommer ut när man laddar kameran (sx70 sonar) första gången med film, sedan använder som "underlägg" då det är som piggar i botten i kameran som är det enda som hindrar 600 film från att glida in, sen när de är passerade drar man smidigt ut "underlägget"...sen är ett ndfilter att rekommendera om det skall skjutas 600film.

det är ett sätt..

Du behöver bara klippa eller tälja bort de små piggarna under 600-filmen. Sen måste du kompensera exponeringen med 2 steg. Att vrida Darken till max räcker inte.

Det finns massor av 600-film kvar på Ebay. Framtiden hänger på Fuji och deras packfilmer (som inte passar SX-70).

600 film behöver du inte jaga på Ebay, den finns fortfarande i de flesta välsorterade fotobutiker.

Eller så går ni över till Fujifilms Instax, men de ger kanske för bra bilder. ;)

600 film behöver du inte jaga på Ebay, den finns fortfarande i de flesta välsorterade fotobutiker.

Eller så går ni över till Fujifilms Instax, men de ger kanske för bra bilder. ;)

Du kommer ner i nästan halva priset via Ebay och ännu billigare med rejält utgången film. Instax passar väl bara Fujis Instaxkameror?

Polaroids packfilm har jag kört lite och där rekommenderar jag INTE allt för utgången film. Risken är att kemin torkat och bladen fastnat ihop. Vet inte hur det är med hållbarheten på batteriet som sitter i 600/Image om den är allt för gammal.

Lät som det var svårt att få fatt i 600-film, där av att man skulle köpa den på Ebay.

Blir det verkligen så mycket billigare att köpa den på Ebay? Kollade lite snabbt och de ligger på runt 120-140kr plus frakt och ev moms.

Instax är Fujifilms egna system med egna kameror mm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar