Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Polarizing filter

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är realtivt dålig optisk kvalitet på alla de där, men beror ju så klart vad man ska använda resultatet till om det spelar någon roll, men polarisationsfunktionen funkar iaf.
Jag tycker att du akn beställa från ebay eller DX direkt, istället för att beställa från någon som ändå bara beställer därifrån när du beställt av dem. http://www.dealextreme.com/advsearc.../0/PrimaryCategoryID.c/0/ReleaseDateRange.t/0 exempelvis, fri frakt och halva priset.

Tror inte det spelar någon roll, vid de priserna så är nog kvalitetskontrollen så pass dålig att även att någon fått ett som är användbart så behöver nästa inte vara det. Massa är i alla fall ett märke som är ganska stort i Kina på fototillbehör, de andra är ju no-name. Å andra sidan kommer du nog få vänta på Massa-filtret eftersom det inte finns i lager (och DX är inte direkt kända för att ge rätt information om när saker ska komma in på lager igen).

När man är "uppe" i de prisklasserna ;) så tycker jag nog allt att man ska kosta på sig ett Hoya från ebay för 220kr inklusive frakt istället, så vet man iaf något väl-testat och vet vad man köper iaf. Om man har tid att vänta nån vecka d.v.s.

Ja det ger mer tryck i färgerna. Framförallt i 90 grader mot solen.
minskar reflexer men inte i... metall?

minskar ljusinsläppet med 2-3 steg.

Med extrem vidvinkel får man mer mustig färg i mitten av bilden och ljusare i kanterna.

Dra inte fast det hårt.

Fler funktioner har det inte.

Scandianavian photo har i alla fall haft ett de säljer under eget namn.
Det är bra för pengarna men inte bäst.

Polfilter köper man ETT och till den största objektivgängan. Till mindre gängor använder man stepringar.

...Polfilter köper man ETT och till den största objektivgängan. Till mindre gängor använder man stepringar.

Vist förstår jag ekonomin i det hela men jag föredrar ändå rätt storlek för då passar fortfarande motljusskyddet. Är det ett blomformat sådant så är det heller inte särskillt svårt att manövrera polfiltret.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto