Annons

Pocketwizard Mini-tt1 och Flex-tt5 .. Åsikter?

Produkter
(logga in för att koppla)

ricku

Aktiv medlem
I skrivande stund så funderar jag på vilket system jag ska inhandla för att göra min blixt trådlös. Just nu så ser det onekligen ut som att Pocketwizard Mini-tt1 och flex-tt5 är det bästa alternativet för mig eftersom att det stödjer E-TTL, vilket är en ganska "big deal" för mig.

Jag har även funderat lite på Canons egen st-e2, men jag gillar inte tanken vid att sikten mellan mig och blixten alltid måste vara fri.

Dock så kostar ju Pocketwizards en hel del, och därför vill jag fråga vad ni tycker om produkten innan jag fattar det avgörande beslutet som förmodligen kommer att svida en aning i plånboken. Ska strax till New York och då tänker jag passa på att handla från B&H. :)
 
Om du ska handla i USA gör då det bara om du kan få tag i den europeiska versionen av PW. Bortsett från att den amerikanska radiofrekvensen inte ska användas här hemma så finns också ett problem med sämre räckvidd med 580EX II, dom blixtarna stör kommunikationen i den amerikanska versionen.
 
Om du ska handla i USA gör då det bara om du kan få tag i den europeiska versionen av PW. Bortsett från att den amerikanska radiofrekvensen inte ska användas här hemma så finns också ett problem med sämre räckvidd med 580EX II, dom blixtarna stör kommunikationen i den amerikanska versionen.
Oj. Oerhört bra att du talade om detta för mig. Min blixt är faktiskt en 580EX II.

Men B&H är ju ganska gigantiska. Får väl hoppas på att dom har eu-versionen på lager.

Vet du ungefär hur pass mycket räckvidden försämras om jag använder den amerikanska versionen? Snackar vi "totalhaveri" eller kommer den ändå att fungera på ca 15 - 20 meter? I såfall är det acceptabelt för mig.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.