l1nd3c0n
Aktiv medlem
Bumpar den här tråden lite.
Jag har 3 st Flex TT5 och 1 st MiniTT1, fotar med Cnon 1Ds mk III. Jag vill kunna utlösa min kamera och mina blixtar trådlöst. Enligt vad jag har kommit fram till så kan jag då sätta en TT5 i kameran blixtsko och varsin TT5 på två blixtar. Vill jag använda en tredje blixt så hoppas jag på att den slavar på de två som utlöses mha TT5rna.
Jag kan ju utlösa kameran och blixtarna med MiniTT1:an i handen om jag har förstått det rätt.
Det jag behöver införskaffa är en kabel mellan kameran och TT5:an i blixtskon, right? Jag hittade denna, som jag tror är rätt: http://i.ebayimg.com/t/1m-Sync-Lead-Canon-N3-to-Miniphone-For-Pocket-Wizard-Pocketwizard-CM-N3-/00/s/MzkwWDYwMA==/$T2eC16NHJIQE9qUHsEwFBQUbJh6f-w~~60_12.JPG
114 kr inkl frakt, det är väl rätt bra pris tror jag?
Vill bara kolla om nån annan har erfarenhet av att utlösa trådlöst med Flexx TT5 och MiniTT1 så som jag beskrivit.
/Markus
Kör Nikon så om du hittat exakt rätt kabel låter jag någon Canonist besvara.
När det gäller att använda MiniTT1 som fjärrkontroll så funkar det precis så som du beskrivit. En aspekt att tänka på är att om du kör med ControlTL kanaler för att använda blixtstyrning med TTL så kan man bara ta en bild i taget. Sedan behöver kameran gå ner i typ standby innan du kan ta nästa bild.
Använder du istället de gamla Standard kanalerna så funkar samma uppställning med högre framrate, men då måste du sätta alla blixtarna i manuelläge.