Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pocketkamera efterlyses !

Produkter
(logga in för att koppla)

Wreckdiver

Aktiv medlem
Min mor skall åka till Kina (det stora landet i öster) och har efter mycket grubblande kommit på att en digital pocketkamera skulle vara bra att ha med sig på resan.

Eftersom resan kostade så pass mycket så har hon inte någon outtömmlig budget och inga krav på någon "high-end" kamera.
Budgeten är ca 2250 (med minneskort).

Nu till min fråga:
Vilken kamera rekomenderar ni samt var köper man den ?

Bättre begagnad kan eventuellt också vara av intresse.

Jag skall sitta hundvakt åt henne och åker dit den 26:e maj så jag måste ha kameran innan dess (så jag kan lära henne att hantera den).

Några tips ? Har du en bättre begagnad kamera du vill sälja ?

Som komplement till min D70s så köpte jag en Olympus µ Mini Digital S, jag tycker den funkar rätt bra och i ett väldigt litet (och faktiskt får jag erkänna ganska ballt) format. Dottern använder den hela tiden och är då nöjd med resultatet, den är väldigt lättanvänd... själv tycker jag den funkar bra i fullt dagsljus men inget vidare när det börjar skymma. Det enda jag retat mig på är att batteriet inte räcker vidare länge men det kanske inte är så konstigt med tanke på storleken, jag köpte ett extra "pirat" på B&H senast jag var i NY och så var det problemet löst.

Edit: ser att Cyber säljer den kameran nu med 256MB minneskort och extra batteri och väska (och nån bok som dom verkar gilla att skicka med i paket) för 2795:-

P.S. Annars kan du ju kolla på Cyber, sortera på pris och hitta nåt som passar ?, Canon PowerShot A530 verkar ligga i samma prisläge men är lite klumpigare, verkar funka lite bättre upp till ISO200...

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar