Annons

Plugin

Produkter
(logga in för att koppla)

Loffe134

Aktiv medlem
Kan någon berätta hur man använder plugins, vet inte alls hur det går till. Behöver man aktivera dom eller? Dom finns ju där men jag hittar inget sätt att få igång dom. Tack på förhand.
 
Om jag inte minns fel så ska väl plugins ligga under typ c:\program files\common\adobe\photoshop\plugins.

men google kan nog hitta en lösning
[Update]
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3523
ska vara Program Files\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS2\File Formats för ACR

Beroende på vad man har för språk på sitt windows installerat (och ni som skriver att man kan ha Linux, Mac eller annat, ja... det kan man ha men det hör inte hit just nu om nu inte trådskaparen har det :) ) så ser det olika ut. För svensk Windows ligger filerna för camera raw här "C:\Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS4\File Formats" Och då ser du också att det skiljer sig på vilken photoshopversion man har. Det är säkert andra specialmappar för finskt windows om du har det.

Om du har din camera raw-fil liggandes där så kommer den att pluppa upp när du öppnar en raw-fil.
 
Beroende på vad man har för språk på sitt windows installerat (och ni som skriver att man kan ha Linux, Mac eller annat, ja... det kan man ha men det hör inte hit just nu om nu inte trådskaparen har det :) ) så ser det olika ut. För svensk Windows ligger filerna för camera raw här "C:\Program\Delade filer\Adobe\Plug-Ins\CS4\File Formats" Och då ser du också att det skiljer sig på vilken photoshopversion man har. Det är säkert andra specialmappar för finskt windows om du har det.

Om du har din camera raw-fil liggandes där så kommer den att pluppa upp när du öppnar en raw-fil.

Tack för era svar, ska testa om jag får det att funka. Kan tänkas att jag har en aningen för föråldrad version av Camera raw.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.