ANNONS
Annons

Plugin funkar inte i CS5

Produkter
(logga in för att koppla)

Joel.S

Aktiv medlem
Jag har Genuine Fractals 6 och Silver Efex som jag inte får igång i trial versionen av CS5. Genuine installeras normalt men kommer inte upp som ett plugin och Silver Efex varnar att mapparna inte stämmer för att få in det i photoshop.
Har prövat att flytta in dom manuellt i mapparna men utan resultat. Vart ska dom egentligen ligga? Har prövat plugin mappen samt file formats mappen bägge utan att det funkar...

Vet inte om du kör Mac eller PC och i så fall vilket OS, men Nik Softwares program har under ganska långt tid enbart gått att köra i 32-bitarsläge. Kan det vara orsaken till dina problem?

Tydligen är 64-bitarsversioner på G, men de är visst inte riktigt där än.

Tack så mycket för länken. Både Silver efex och genuine fractals funkar i CS5 om man kör 32 bitars. Det antar jag man får göra tills en 64 bitars version av dessa kommer ut. Och om man bestämmer sig för att uppgradera till CS5an!

Uppgraderar man Så är det ju bara att låta Cs4
ligga kvar på disken.
Jag brukar behålla mina föregående versioner
ett bra tag. Alltid något som försvinner annars.

Jerry

De flesta plugin leverantörer jobbar för att ta fram uppgraderingar för sina plugins så att de fungerar med CS5, så ta det lugnt alla som KÖPT sina plugin, ni kommer att kunna uppgradera dessa så att de fungerar med CS5

dessutom har jag märkt att 'content aware fill' inte funkar på annat än bakgrundslagret. Kanske är det en bugg? Eller kanske gör jag fel. Det är jävligt irriterande iaf!

dessutom har jag märkt att 'content aware fill' inte funkar på annat än bakgrundslagret. Kanske är det en bugg? Eller kanske gör jag fel. Det är jävligt irriterande iaf!

Det är så CAF funkar, dvs ingen bugg, hur förväntar du dig att CAF ska funka med andra lager????

Det är så CAF funkar, dvs ingen bugg, hur förväntar du dig att CAF ska funka med andra lager????

Jag hade förväntat mig att om jag kopierar bakgrundslagret så borde det väl rimligtvis funka på den kopian?

Jag brukar alltid duplicera bakgrundslagret innan jag börja med en bild och lämna det helt intakt för att kolla tillbaka på ibland.

Jag hade förväntat mig att om jag kopierar bakgrundslagret så borde det väl rimligtvis funka på den kopian?

Jag brukar alltid duplicera bakgrundslagret innan jag börja med en bild och lämna det helt intakt för att kolla tillbaka på ibland.

Jag brukar arbetat på samma sätt och det fungerar för mig utan problem. (OSX Snow Leopard 10.6.3, MacPro Quad 2,8 Ghz).

Vänligen
Ingemar

köra Photoshop CS5 i Windows som ett 32-bitarsprogram

För att köra Photoshop CS5 i Windows som ett 32-bitarsprogram:

1.Stäng Photoshop CS5.
2.Gå till Program (x86) > Adobe > mappen Adobe Photoshop CS5..
3.Dubbelkicka på Adobe Photoshop CS5.exe-filen.

Någon som provat?

Hittar ingen fil som är döpt till exe i den mappen
bara filen som heter photoshop application som ju funkar
som en exe fil förvisso.

Fast just ingenting händer mera än att phosohop öppnas.
PS verkar ändå köras i 64 bitar.

Har just nu gjort som någon annan skrev här och kör med dubbla program av CS4/CS5.
Fast det känns lite väl omständigt om man kan lösa det på annat sätt.

Utan att vänta på produktutvecklarna.

Märkligt. Här funkar det inte och jag kör också med Snow Leopard.

Det finns en skillnad i hur fyll-funktionen fungerar på ett bakgrundslager och på ett vanligt lager. Trycker du backsteg på ett bakgrundslager så får du upp dialogruta Fyll, där du kan välja att fylla med Content Aware. Trycker du samma på ett lager raderas bara den markerade ytan. Gå till Edit > Fill så får du upp din dialogruta och kan då välja Content Aware.

Stefan

För att köra Photoshop CS5 i Windows som ett 32-bitarsprogram:

1.Stäng Photoshop CS5.
2.Gå till Program (x86) > Adobe > mappen Adobe Photoshop CS5..
3.Dubbelkicka på Adobe Photoshop CS5.exe-filen.

Någon som provat?

Hittar ingen fil som är döpt till exe i den mappen
bara filen som heter photoshop application som ju funkar
som en exe fil förvisso.

Fast just ingenting händer mera än att phosohop öppnas.
PS verkar ändå köras i 64 bitar.

Har just nu gjort som någon annan skrev här och kör med dubbla program av CS4/CS5.
Fast det känns lite väl omständigt om man kan lösa det på annat sätt.

Utan att vänta på produktutvecklarna.

Både Photoshop CS4 och CS5 läggs automatiskt in i en 32bitars och en 64 bitars version i Windows när man installerar dem. Det fungerar hur lätt och smidigt som helst. Perfekt om man har plugins som bara fungerar med 32bitar

Tack

Tack, tack du förstod även jag.
Var ju smidigt bara lägga filerna i plugin mappen men i 32 bitar versionen och
starta CS5 i ställe i 32 bitar så funkade även Nik colors
program utmärkt.

64-bit

Har inte testat med CS5 men Silver Efex Pro funkar i 64-bit Lightroom och Viveza 2 funkar bra i CS4 64-bit.

/pl

Det finns en skillnad i hur fyll-funktionen fungerar på ett bakgrundslager och på ett vanligt lager. Trycker du backsteg på ett bakgrundslager så får du upp dialogruta Fyll, där du kan välja att fylla med Content Aware. Trycker du samma på ett lager raderas bara den markerade ytan. Gå till Edit > Fill så får du upp din dialogruta och kan då välja Content Aware.

Stefan

Funka perfekt! Tack för tipset!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar