PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Finns det någon platt, minst 17", bildskärm som lämpar sig för fotobehandling och ligger inom 5000 kr?
/Patrik
/Patrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kompis var på nån mässa för ett par månader sedan, pratade med en snubbe från Apple.Johan Okker skrev:
OM jag inte är felunderrättad är det även LG som levererar skärmarna till Apples bredbildare..
Calle S skrev:
En kompis var på nån mässa/.../Apple.
-Vad är det som gör era skärmar dyrare än t.ex Sony, är de så mycket bättre?
-Jaaaäää...nä, egentligen inte...Vet inte varför de är dyrare.
Absolut. Kollade in dem ganska ordentligt då jag handlade för något halvår sedan. Problemet med såna extremskarpa skärmar uppstår väl när man ska visa bilden för någon annan? T e x på fotosidan eller så där bilderna ses från andra skärmar? Jag har tyvärr ingen sån men riktiga problem med att bilder på den jag har är mycket snyggare, skarpare och kontrastrikare på min skärm än på andras.Johan Okker skrev:
Men bilden och känslan i deras stora cinema-(eller vad den´nu nu heter)-display var grym.. det lilla jag tittade.
lotelo skrev:
Absolut. Kollade in dem ganska ordentligt då jag handlade för något halvår sedan. Problemet med såna extremskarpa skärmar uppstår väl när man ska visa bilden för någon annan? T e x på fotosidan eller så där bilderna ses från andra skärmar? Jag har tyvärr ingen sån men riktiga problem med att bilder på den jag har är mycket snyggare, skarpare och kontrastrikare på min skärm än på andras.
Jag ångrar djupt att jag sitter med skarp, kontrastrik flatskärm som skulle vara så bra, det är faktiskt inte ett dugg kul